Teoria literatury I Kierunek studiów: Filologia wschodniosłowiańska
Kod programu: W1-S2FW23.2023

Nazwa modułu: Teoria literatury I
Kod modułu: W1-FWS2-WS-TL01
Kod programu: W1-S2FW23.2023
Semestr: semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: rosyjski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Uczestniczący w zajęciach z modułu Teoria literatury I zapoznają się z wiedzą teoretycznoliteracką, wypracowanymi w jej ramach pojęciami i terminami, kategoriami, przydatnymi w badaniach szczegółowych, historycznoliterackich. Udział w zajęciach przyczynia się do kształtowania świadomości i aktywności teoretycznej osoby studiującej oraz budowania jej kompetencji literaturoznawczej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
w pogłębionym stopniu zna i rozumie terminologię ogólną i szczegółową z zakresu literaturoznawstwa szczególnie w obrębie teorii literatury i metodologii badań literaturoznawczych, zna zasady stosowania pojęć i paradygmatów badawczych z zakresu teorii literatury [WS-TL01_1]
K_W02 [2/5]
potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu teorii literatury w celu formułowania i innowacyjnego rozwiązywania problemów w obrębie literaturoznawstwa w powiązaniu z tematem przygotowywanej pracy dyplomowej magisterskiej [WS-TL01_2]
K_U01 [3/5]
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować, syntetyzować, twórczo interpretować i użytkować informacje z zakresu teorii literatury i metodologii badań literaturoznawczych przy użyciu różnych źródeł oraz z zastosowaniem właściwych metod i narzędzi [WS-TL01_3]
K_U02 [2/5]
potrafi samodzielnie, z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu, opracowywać wybrane zagadnienia z teorii literatury; wykorzystując znajomość poznanych metod analizy dzieła literackiego potrafi formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami badawczymi (w odniesieniu do tematu pracy magisterskiej) [WS-TL01_4]
K_U03 [3/5] K_U04 [3/5]
potrafi porozumiewać się w języku rosyjskim posługując się komunikacyjnymi kompetencjami językowymi w stopniu zaawansowanym. Posiada umiejętność czytania ze zrozumieniem skomplikowanych tekstów naukowych oraz pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych (w tym badawczych) oraz wystąpień ustnych dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu literaturoznawstwa i przekładu w języku rosyjskim [WS-TL01_5]
K_U07 [2/5]
jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów oraz korzystania z opinii i pomocy ekspertów podczas formułowania interesujących go problemów badawczych i poszukiwania odpowiednich narzędzi metodologicznych [WS-TL01_6]
K_K02 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
konwersatorium [WS-TL01_k] 30 Opis [a03] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
egzamin WS-TL01_1 WS-TL01_2 WS-TL01_3 WS-TL01_4 WS-TL01_5 WS-TL01_6
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)