Historia dramatu z elementami teatrologii Kierunek studiów: Filologia wschodniosłowiańska
Kod programu: W1-S2FW23.2023

Nazwa modułu: Historia dramatu z elementami teatrologii
Kod modułu: W1-FWS2-WS-HDET04
Kod programu: W1-S2FW23.2023
Semestr: semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: rosyjski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł Historia dramatu z elementami teatrologii daje możliwość zapoznania się twórczością dramaturgiczną Europy i świata poprzez lekturę wybranych arcydzieł dramatopisarstwa powstałych w okresie od starożytności po współczesność. Zagadnienia realizowane w ramach modułu obejmują samodzielną lekturę oraz analizę i interpretację utworów niemieckich, polskich, rosyjskich, angielskich, amerykańskich i in. dramaturgów. Celem dyskusji prowadzonej na zajęciach jest ponadto próba umiejscowienia omawianych utworów literackich na mapie teatralnych praktyk i poetyk, stworzonych przez zasłużonych dla kultury światowej ludzi teatru. Oprócz lektury tekstów dramatów zajęcia z modułu przewidują projekcję wybranych przedstawień teatralnych, które w powiązaniu ze znajomością odpowiednich fragmentów z zadanej literatury krytycznej pozwolą dostrzec kontekst historyczny i inscenizacyjny teatru danej epoki
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna i rozumie w pogłębionym stopniu terminologię ogólną i szczegółową z zakresu literaturoznawstwa, w obrębie teorii literatury, dramatologii i ich powiązań z teatrologią [WS-HDET04_1]
K_W02 [3/5]
potrafi formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami badawczymi w ramach dramatologii, teorii literatury i teatrologii [WS-HDET04_2]
K_U04 [3/5]
potrafi porozumiewać się w języku polskim i rosyjskim przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie literaturoznawstwa [WS-HDET04_3]
K_U05 [1/5]
potrafi formułować i wyrażać własne poglądy i sądy krytyczne na tematy związane z dramatem i teatrem oraz formułować idee, argumentować z wykorzystaniem poglądów innych autorów, na podstawie rozpoznanej literatury przedmiotu, umie także formułować wnioski oraz prowadzić debatę w zakresie zjawisk opisywanych w dramatologii i teatrologii [WS-HDET04_4]
K_U06 [3/5]
jest gotów do samodzielnego podejmowania działań zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, rozwijania dorobku zawodu tłumacza literatury oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej i dbałości o tradycje zawodu [WS-HDET04_5]
K_K04 [1/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
konwersatorium [WS-HDET04 _k] 30 Opis [a03] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
zaliczenie WS-HDET04_1 WS-HDET04_2 WS-HDET04_3 WS-HDET04_4 WS-HDET04_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)