Rosyjski slang młodzieżowy Kierunek studiów: Filologia wschodniosłowiańska
Kod programu: W1-S1FW23.2023

Nazwa modułu: Rosyjski slang młodzieżowy
Kod modułu: W1-FWS1-MI-RSM06
Kod programu: W1-S1FW23.2023
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: rosyjski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest zapoznanie osób studiujących z językiem, jakim posługuje się pokolenie współczesnych młodych Rosjan. Szczególna uwaga jest poświęcona źródłom slangu młodzieżowego (zapożyczeniom z języka angielskiego, zapożyczeniom z innych żargonów i derywatom od wyrazów języka ogólnego) oraz specyfice komunikacji młodzieży w internecie.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu terminologię ogólną i szczegółową w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej, w tym dotyczącą socjolektów [FWS1-MI-RSM06_1]
K_W02 [1/5]
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody analizy i interpretacji zjawisk językowych, w tym rosyjskiego slangu młodzieżowego [FWS1-MI-RSM06_2]
K_W03 [1/5]
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje na temat języka młodych Rosjan, źródeł jego pochodzenia oraz cech charakterystycznych [FWS1-MI-RSM06_3]
K_U02 [1/5]
potrafi samodzielnie, z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu, opracowywać wybrane zagadnienia z zakresu rosyjskiego slangu młodzieżowego [FWS1-MI-RSM06_4]
K_U03 [1/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
konwersatorium [FWS1-MI-RSM06_k] 15 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
zaliczenie FWS1-MI-RSM06_1 FWS1-MI-RSM06_2 FWS1-MI-RSM06_3 FWS1-MI-RSM06_4
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)