Frazematyka polska i rosyjska
Kierunek studiów: Filologia wschodniosłowiańska
Kod programu: W1-S1FW23.2023

Nazwa modułu: | Frazematyka polska i rosyjska |
---|---|
Kod modułu: | W1-FWS1-MI-FPR06 |
Kod programu: | W1-S1FW23.2023 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | rosyjski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest omówienie frazematyki jako odmiany frazeologii. W ramach modułu kształtowana jest umiejętność rozpoznawania polskich i rosyjskich jednostek frazematycznych w różnego rodzaju tekstach oraz dokonywania ich analizy. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu terminologię ogólną i szczegółową w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej, w tym dotyczącą frazeologii i frazematyki [FWS1-MI-FPR06_1] |
K_W02 [1/5] |
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody analizy i interpretacji jednostek frazematycznych w języku polskim i rosyjskim [FWS1-MI-FPR06_2] |
K_W03 [1/5] |
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące frazeologizmów i frazemów w języku polskim i rosyjskim przy użyciu różnych źródeł oraz z zastosowaniem właściwych metod i narzędzi [FWS1-MI-FPR06_3] |
K_U02 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
konwersatorium [FWS1-MI-FPR06_k] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład konwersatoryjny [b02] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
FWS1-MI-FPR06_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |