Planowanie strategiczne
Kierunek studiów: Politologia
Kod programu: W3-S1PO19.2023

Nazwa modułu: | Planowanie strategiczne |
---|---|
Kod modułu: | W3-PO-S1-PLS |
Kod programu: | W3-S1PO19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem jest praktyczne przygotowanie studenta do projektowania planu strategicznego z zakresu problematyki nauk o polityce i administracji. W ramach modułu student poznaje etapy planowania, metody i problemy, które mogą wyniknąć w trakcie procesu, dzięki analizie literatury przedmiotu oraz udziału w różnych formach aktywizacyjnych podczas zajęć. Zajęcia są realizowane w formie laboratorium. Szczególny akcent został położony na zdobycie przez studenta praktycznych umiejętności. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest gotów w innowacyjny sposób wykorzystywać wiedzę w celu rozwiązania nietypowych problemów z zakresu planowania strategicznego. [K01] |
PO_1_K01 [3/5] |
Jest gotów do aktywności w organizacjach społecznych, politycznych i obywatelskich w zakresie konstruowania planów strategicznych, uwzględniając całe spektrum złożoności tego procesu. [K02] |
PO_1_K02 [3/5] |
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę w celu opracowania planu strategicznego, uwzględniającego analizę czynników zewnętrznych, różnych wariantów rozwoju sytuacji (szanse i ryzyka), metod implementacji skonstruowanych założeń. [U01] |
PO_1_U01 [4/5] |
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę w celu wskazania mocnych i słabych stron oraz wad i zalet analizowanego zjawiska w procesie planowania strategicznego. [U02] |
PO_1_U01 [3/5] |
W zaawansowanym stopniu zna i rozumie złożoność procesu planowania strategicznego, jego etapów, znaczenia analizy otoczenia oraz problemów, które mogą wystąpić w trakcie podejmowania decyzji. [W01] |
PO_1_W01 [4/5] |
Wykazuje się zaawansowanym stopniem wiedzy w zakresie metod wykorzystywanych w procesie planowania strategicznego. [W02] |
PO_1_W04 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [PLS_1] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Analiza SWOT [b10] Prezentacja [c07] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Projektowanie [e04] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |