Patologie demokracji
Kierunek studiów: Politologia
Kod programu: W3-S1PO19.2023

Nazwa modułu: | Patologie demokracji |
---|---|
Kod modułu: | W3-PO-S1-PD |
Kod programu: | W3-S1PO19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma rozwijać umiejętności rozpoznawania i diagnozowania zagrożeń związanych z dysfunkcjami we współczesnej demokracji. W formie laboratorium, w oparciu o przygotowane materiały, słuchacze precyzują uwarunkowania prawno-instytucjonalne, ekonomiczne, społeczne czy kulturowe niezbędne dla funkcjonowania systemów demokratycznych. Następnie koncentrują się na wskazaniu potencjalnych zagrożeń w niebezpiecznych tendencjach występujących we współczesnym świecie w zakresie erozji demokracji: dewaluacja legislacji, wzrost radykalizmów, wzrost napięć społecznych i dyskryminacji, braku obywatelskiego zaangażowania, wzrost tendencji autorytarnych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest gotów do krytycznej oceny zjawisk w sferze społeczno-politycznej i uznania znaczenia wiedzy w inicjowania działań na rzecz interesu publicznego. [K01] |
PO_1_K02 [5/5] |
Potrafi poprawnie wskazać przykłady dysfunkcji w funkcjonowaniu mechanizmów, procedur, instytucji państwa demokratycznego. [U01] |
PO_1_U05 [5/5] |
Potrafi brać udział w debacie przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska Potrafi zidentyfikować zagrożenia w sferze politycznej, społecznej, prawnej i sformułować potencjalne zagrożenie. [U02] |
PO_1_U03 [5/5] |
Zna i rozumie elementy, instytucje, cechy i wartości sprawnie funkcjonującego demokratycznego państwa prawa [W01] |
PO_1_W02 [5/5] |
Zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnych demokracji .Posiada odpowiednią wiedzę do analizy zjawisk patologicznych w obrębie działania systemu demokratycznego. [W02] |
PO_1_W03 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [PD_1] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |