Zarządzanie zespołem w administracji
Kierunek studiów: Politologia
Kod programu: W3-S1PO19.2023

Nazwa modułu: | Zarządzanie zespołem w administracji |
---|---|
Kod modułu: | W3-PO-S1-ZZA |
Kod programu: | W3-S1PO19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Rudymentarnym celem zajęć jest zaznajomienie słuchacza z podstawowymi zagadnieniami związanymi ze złożonymi aspektami kierowania zespołem w administracji, a także skorelowanie wiedzy teoretycznej z praktyczną (analiza przypadków na zajęciach). Ważnym efektem zajęć ma być również przygotowanie słuchaczy do samodzielnego rozwiązywania sytuacji problemowych. Celem zajęć jest przekazanie gruntownej i usystematyzowanej wiedzy z zakresu zarządzania w administracji publicznej a zwłaszcza w kontekście tendencji występujących w otoczeniu współczesnych organizacji publicznych i prywatnych. W wyniku realizacji modułu student powinien:
- Rozumieć istotę i znaczenie kapitału ludzkiego w administracji oraz przesłanki strategicznego podejścia do gospodarowania zasobami ludzkimi;
- Identyfikować podstawowe koncepcje psychologiczne i uwarunkowania wewnętrzne oraz zewnętrznego tego procesu;
- Znać procedury i narzędzia służące do kierowania zespołami pracowniczymi w tym planowania zasobów ludzkich, rekrutacji pracowników, selekcji kandydatów i wprowadzenia nowego pracownika do pracy w zespole;
- Rozpoznawać podstawowe techniki i metody oceny pracownika oraz skonstruować prosty system skutecznej oceny pracowników;
- Rozpoznawać siłę oddziaływania i znaczenie poszczególnych narzędzi motywacji;
- Znać teorie rozwoju kariery pracownika i ścieżki jego doskonalenia;
- Nabyć umiejętność efektywnego i etycznego kierowania zespołem pracowniczym w korelacji ze strategią funkcjonowania administracji;
- Nabyć umiejętność diagnozowania w oparciu o wiedzę psychologiczną różnorodnych zachowań jednostek w zespołach pracowniczych oraz właściwego sterowania nimi, tak by wspomagać cele indywidulane pracowników i tworzyć spójne oraz sprawnie działające zespoły w administracji publicznej.
|
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
rozwija umiejętność pracy w zespole oraz właściwie sam potrafi koordynować pracę zespołu pracowników w administracji, skutecznie komunikując cele zespołowe oraz oceniając stopień ich realizacji. [K_1] |
PO_1_K01 [1/5] |
potrafi wykorzystać zasady zarządzania zespołem oraz wyznaczać cele i zadania członkom zespołu dobierając właściwe narzędzia motywowania i zarządzania efektywnością pracowników zespołu. [U_1] |
PO_1_U01 [3/5] |
potrafi zaprojektować proces rozwoju pracowników zespołu, uwzględniając ich aspiracje i potencjał oraz możliwości organizacji. [U_2] |
PO_1_U01 [3/5] |
posiada zaawansowaną wiedzę dotyczącą zarządzania kapitałem ludzkim i potrafi wyjaśnić jego rolę w administracji. [W_1] |
PO_1_W02 [2/5] |
w zaawansowanym stopniu zna fakty i teorie służące wyjaśnianiu etapów formowania zespołu oraz zasady doboru pracowników do zespołu, w tym również zna zasady skutecznej komunikacji, podejmowania decyzji w zespole oraz doskonalenia personelu. [W_2] |
PO_1_W01 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [ZZA_1] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
K_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |