Zarządzanie zespołem w administracji Kierunek studiów: Politologia
Kod programu: W3-S1PO19.2023

Nazwa modułu: Zarządzanie zespołem w administracji
Kod modułu: W3-PO-S1-ZZA
Kod programu: W3-S1PO19.2023
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Rudymentarnym celem zajęć jest zaznajomienie słuchacza z podstawowymi zagadnieniami związanymi ze złożonymi aspektami kierowania zespołem w administracji, a także skorelowanie wiedzy teoretycznej z praktyczną (analiza przypadków na zajęciach). Ważnym efektem zajęć ma być również przygotowanie słuchaczy do samodzielnego rozwiązywania sytuacji problemowych. Celem zajęć jest przekazanie gruntownej i usystematyzowanej wiedzy z zakresu zarządzania w administracji publicznej a zwłaszcza w kontekście tendencji występujących w otoczeniu współczesnych organizacji publicznych i prywatnych. W wyniku realizacji modułu student powinien: - Rozumieć istotę i znaczenie kapitału ludzkiego w administracji oraz przesłanki strategicznego podejścia do gospodarowania zasobami ludzkimi; - Identyfikować podstawowe koncepcje psychologiczne i uwarunkowania wewnętrzne oraz zewnętrznego tego procesu; - Znać procedury i narzędzia służące do kierowania zespołami pracowniczymi w tym planowania zasobów ludzkich, rekrutacji pracowników, selekcji kandydatów i wprowadzenia nowego pracownika do pracy w zespole; - Rozpoznawać podstawowe techniki i metody oceny pracownika oraz skonstruować prosty system skutecznej oceny pracowników; - Rozpoznawać siłę oddziaływania i znaczenie poszczególnych narzędzi motywacji; - Znać teorie rozwoju kariery pracownika i ścieżki jego doskonalenia; - Nabyć umiejętność efektywnego i etycznego kierowania zespołem pracowniczym w korelacji ze strategią funkcjonowania administracji; - Nabyć umiejętność diagnozowania w oparciu o wiedzę psychologiczną różnorodnych zachowań jednostek w zespołach pracowniczych oraz właściwego sterowania nimi, tak by wspomagać cele indywidulane pracowników i tworzyć spójne oraz sprawnie działające zespoły w administracji publicznej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
rozwija umiejętność pracy w zespole oraz właściwie sam potrafi koordynować pracę zespołu pracowników w administracji, skutecznie komunikując cele zespołowe oraz oceniając stopień ich realizacji. [K_1]
PO_1_K01 [1/5] PO_1_K02 [5/5] PO_1_K03 [3/5] PO_1_K05 [3/5]
potrafi wykorzystać zasady zarządzania zespołem oraz wyznaczać cele i zadania członkom zespołu dobierając właściwe narzędzia motywowania i zarządzania efektywnością pracowników zespołu. [U_1]
PO_1_U01 [3/5] PO_1_U02 [2/5] PO_1_U03 [2/5] PO_1_U05 [4/5]
potrafi zaprojektować proces rozwoju pracowników zespołu, uwzględniając ich aspiracje i potencjał oraz możliwości organizacji. [U_2]
PO_1_U01 [3/5] PO_1_U02 [2/5] PO_1_U03 [2/5] PO_1_U05 [5/5]
posiada zaawansowaną wiedzę dotyczącą zarządzania kapitałem ludzkim i potrafi wyjaśnić jego rolę w administracji. [W_1]
PO_1_W02 [2/5] PO_1_W03 [2/5] PO_1_W04 [3/5] PO_1_W05 [4/5]
w zaawansowanym stopniu zna fakty i teorie służące wyjaśnianiu etapów formowania zespołu oraz zasady doboru pracowników do zespołu, w tym również zna zasady skutecznej komunikacji, podejmowania decyzji w zespole oraz doskonalenia personelu. [W_2]
PO_1_W01 [2/5] PO_1_W02 [2/5] PO_1_W04 [4/5] PO_1_W05 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [ZZA_1] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Prezentacja [c07] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
zaliczenie K_1 U_1 U_2 W_1 W_2
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)