Tradycyjne i innowacyjne strategie rozwiązywania problemów społecznych
Kierunek studiów: Politologia
Kod programu: W3-S1PO19.2023

Nazwa modułu: | Tradycyjne i innowacyjne strategie rozwiązywania problemów społecznych |
---|---|
Kod modułu: | W3-PO-S1-TISRPS |
Kod programu: | W3-S1PO19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Wykształcenie umiejętności postrzegania i rozwiązywania problemów społecznych. Uświadomienie studentów czym jest myślenie strategiczne, jakie są obszary zastosowania strategii. Wskazanie w jaki sposób rozwiązuje się tradycyjnie problemy społeczne i jakie są możliwości zastosowania innowacji technologicznych w ich rozwiązywaniu. Jakie znaczenie mogą mieć podmioty dotychczas nie angażowane w rozwiązywanie problemów społecznych. Wskazanie roli komunikacji społecznej i budowania relacji międzyludzkich . |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest przygotowany do aktywnego uczestniczenia w życiu publicznym, w tym w zespołach implementujących rozwiązania problemów społecznych i politycznych. [K01] |
PO_1_K01 [3/5] |
potrafi analizować postawy i zachowania jednostek oraz grup społecznych w życiu publicznym oraz rozwiązywać problemy społeczne. [U01] |
PO_1_U01 [2/5] |
jest przygotowany i potrafi w adekwatnym dla siebie zakresie uczestniczyć w życiu publicznym oraz innowacyjne podchodzi do kwestii społecznych. [U02] |
PO_1_U01 [3/5] |
potrafi zaplanować oryginalne rozwiązania, wykorzystujące innowacje w rozwiazywaniu problemów społecznych oraz potrafi realizować zadania w zespole. [U03] |
PO_1_U05 [5/5] |
posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie problemów społecznych, zna metody i narzędzia stosowane w rozwiązywaniu problemów społecznych. [W01] |
PO_1_W02 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [TISRPS_1] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Analiza SWOT [b10] Pokaz/demonstracja [c06] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |