Tradycyjne i innowacyjne strategie rozwiązywania problemów społecznych Kierunek studiów: Politologia
Kod programu: W3-S1PO19.2023

Nazwa modułu: Tradycyjne i innowacyjne strategie rozwiązywania problemów społecznych
Kod modułu: W3-PO-S1-TISRPS
Kod programu: W3-S1PO19.2023
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Wykształcenie umiejętności postrzegania i rozwiązywania problemów społecznych. Uświadomienie studentów czym jest myślenie strategiczne, jakie są obszary zastosowania strategii. Wskazanie w jaki sposób rozwiązuje się tradycyjnie problemy społeczne i jakie są możliwości zastosowania innowacji technologicznych w ich rozwiązywaniu. Jakie znaczenie mogą mieć podmioty dotychczas nie angażowane w rozwiązywanie problemów społecznych. Wskazanie roli komunikacji społecznej i budowania relacji międzyludzkich .
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest przygotowany do aktywnego uczestniczenia w życiu publicznym, w tym w zespołach implementujących rozwiązania problemów społecznych i politycznych. [K01]
PO_1_K01 [3/5] PO_1_K02 [3/5] PO_1_K03 [5/5]
potrafi analizować postawy i zachowania jednostek oraz grup społecznych w życiu publicznym oraz rozwiązywać problemy społeczne. [U01]
PO_1_U01 [2/5] PO_1_U03 [1/5] PO_1_U05 [3/5]
jest przygotowany i potrafi w adekwatnym dla siebie zakresie uczestniczyć w życiu publicznym oraz innowacyjne podchodzi do kwestii społecznych. [U02]
PO_1_U01 [3/5] PO_1_U02 [1/5] PO_1_U03 [2/5] PO_1_U06 [1/5]
potrafi zaplanować oryginalne rozwiązania, wykorzystujące innowacje w rozwiazywaniu problemów społecznych oraz potrafi realizować zadania w zespole. [U03]
PO_1_U05 [5/5]
posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie problemów społecznych, zna metody i narzędzia stosowane w rozwiązywaniu problemów społecznych. [W01]
PO_1_W02 [1/5] PO_1_W03 [2/5] PO_1_W04 [1/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [TISRPS_1] 30 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Analiza SWOT [b10] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Prezentacja [c07] 
Praca z komputerem [d01] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie K01 U01 U02 U03 W01
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)