Edytorstwo i redagowanie tekstów
Kierunek studiów: Filologia wschodniosłowiańska
Kod programu: W1-S2FW23.2023
| Nazwa modułu: | Edytorstwo i redagowanie tekstów |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FWS2-WS-ERT01 |
| Kod programu: | W1-S2FW23.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Edytorstwo i redagowanie tekstów powinien umożliwić zapoznanie się z podstawową terminologią z zakresu edytorstwa, zdobycie wiedzy z zakresu edycji i redakcji tekstów oraz obsługi programów edytorskich i programów do komputerowego składu tekstu, które są wykorzystywane do przygotowania publikacji do druku. Zdobyte umiejętności pozwolą osobie studiującej na samodzielne opracowanie publikacji z wykorzystaniem programów edytorskich i programów do składu komputerowego tekstów. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
w pogłębionym stopniu zna terminologię ogólną i szczegółową z zakresu edytorstwa i redakcji rosyjskojęzycznych i polskojęzycznych tekstów literackich oraz technologii informacyjnej [WS-ERT01_1] |
K_W02 [3/5] |
zna i rozumie etyczne i inne uwarunkowania działalności zawodowej edytora i redaktora, w tym pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego i jego zastosowanie w pracy nad edycją i redakcją rosyjskojęzycznych oraz polskojęzycznych tekstów literackich [WS-ERT01_2] |
K_W05 [2/5] |
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować, syntetyzować i użytkować informacje potrzebne do edycji i redakcji rosyjskojęzycznych i polskojęzycznych tekstów literackich przy użyciu różnych źródeł oraz z zastosowaniem odpowiednich technik informatycznych, baz danych oraz programów komputerowych do edycji i składu tekstów [WS-ERT01_3] |
K_U02 [2/5] |
potrafi kierować pracą zespołu oraz współpracować z innymi w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach [WS-ERT01_4] |
K_U08 [1/5] |
jest gotów do samodzielnego podejmowania działań zawodowych, rozwijania warsztatu zawodowego w zakresie edycji i redakcji rosyjskojęzycznych i polskojęzycznych tekstów literackich oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej w pracy nad redakcją i edycją tekstów [WS-ERT01_5] |
K_K04 [2/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [WS-ERT01_c] | 30 |
Opis [a03] Pokaz/demonstracja [c06] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Rekonstrukcja/odtworzenie [d04] |
zaliczenie |
WS-ERT01_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||