Analiza tekstu artystycznego
Kierunek studiów: Filologia wschodniosłowiańska
Kod programu: W1-S2FW23.2023

Nazwa modułu: | Analiza tekstu artystycznego |
---|---|
Kod modułu: | W1-FWS2-WS-ATA02 |
Kod programu: | W1-S2FW23.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | rosyjski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Analiza tekstu artystycznego powinien umożliwić osobie studiującej nabycie umiejętności zastosowania współczesnych metodologii badań literaturoznawczych do recepcji tekstów kultury oraz do rozpoznawania mapy współczesnej humanistyki. Osoba studiująca powinna zdobyć praktyczne umiejętności analizy, interpretacji i wartościowania tekstów kultury z uwzględnieniem znajomości różnorodnych kontekstów interpretacyjnych, szkół i paradygmatów stosowanych w badaniach literaturoznawczych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna i rozumie w pogłębionym stopniu terminologię ogólną i szczegółową z zakresu teorii literatury [WS-ATA02_1] |
K_W02 [2/5] |
zna w pogłębionym stopniu metody analizy i interpretacji wytworów kultury, w tym rosyjskiej, w rozszerzonym stopniu zna tradycje, teorie i szkoły badawczych w obrębie literaturoznawstwo [WS-ATA02_2] |
K_W03 [2/5] |
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować, syntetyzować, twórczo interpretować i użytkować informacje z zakresu analizy, interpretacji wartościowania dzieła literackiego przy użyciu różnych źródeł oraz z zastosowaniem właściwych metod i narzędzi powiązanych z literaturoznawstwem, tj. z wykorzystaniem metodologii literaturoznawczych XX wieku (psychoanaliza, hermeneutyka, strukturalizm, metoda formalna, poststrukturalizm, intertekstualność, badania kulturowe, animal studies itp.) [WS-ATA02_3] |
K_U02 [1/5] |
potrafi samodzielnie, z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu, opracowywać wybrane zagadnienia z zakresu teorii literatury, analizy dzieła i jego recepcji [WS-ATA02_4] |
K_U03 [1/5] |
potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie oraz ukierunkowywać innych w tym zakresie [WS-ATA02_5] |
K_U09 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [WS-ATA02_c] | 30 |
Opis [a03] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] |
egzamin |
WS-ATA02_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |