Wstęp do biologii nowotworów
Kierunek studiów: Biofizyka
Kod programu: W4-S1BF19.2023
| Nazwa modułu: | Wstęp do biologii nowotworów |
|---|---|
| Kod modułu: | W4-BF-S1-6-23-49A |
| Kod programu: | W4-S1BF19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi biologii i fizjologii nowotworów. W ramach modułu poruszane i ugruntowane są aspekty dotyczące najnowszych trendów w leczeniu oraz diagnostyce chorób nowotworowych. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student zna i rozumie kluczowe zagadnienia biologii nowotworów, obejmujące powstawanie, etapy rozwoju nowotworów oraz ich cechy. [E1] |
W01 [1/5] |
Student posiada wiedzę na temat mechanizmów fizjologicznych i molekularnych rozwoju nowotworów. Potrafi wymienić i opisać najnowsze trendy w aspekcie leczenia i diagnostyki nowotworów. [E2] |
W04 [1/5] |
Student potrafi przeczytać ze zrozumieniem dowolną publikację naukową z zakresu biologii nowotworów w języku polskim i angielskim oraz potrafi krytycznie spojrzeć na treści oraz wyciągać wnioski. [E3] |
U08 [1/5] |
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury naukowej, baz danych i innych źródeł pod kątem wybranego zagadnienia; potrafi integrować pozyskane informacje i dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski. [E4] |
U07 [1/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| warsztat [FZ1] | 30 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] |
zaliczenie |
E1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||