Matematyka II Kierunek studiów: Biofizyka
Kod programu: W4-S1BF19.2023

Nazwa modułu: Matematyka II
Kod modułu: W4-BF-S1-2-23-09
Kod programu: W4-S1BF19.2023
Semestr: semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest wprowadzenie podstawowych pojęć matematyki wyższej i zapoznanie studentów z metodami matematycznymi stosowanymi w rozwiązywaniu problemów z zakresu biofizyki i fizyki medycznej. W trakcie realizacji zajęć student pogłębia wiedzę i umiejętności w posługiwaniu się metodami analizy matematycznej stosując elementy logiki matematycznej, algebry liniowej, liczb zespolonych oraz rachunku różniczkowego i całkowego funkcji jednej i wielu zmiennej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student rozumie cywilizacyjne znaczenie matematyki, w szczególności jej zastosowań w biofizyce i fizyce medycznej. [E1]
W08 [1/5]
Student zna podstawowe pojęcia i twierdzenia z poznanych działów matematyki a także zna podstawowe przykłady ilustrujące konkretne pojęcia matematyczne. [E2]
W08 [1/5]
Student potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i na piśmie, przedstawiać poprawne rozumowania matematyczne, formułować twierdzenia i definicje. [E3]
W08 [1/5] U05 [1/5]
Student zna podstawowe pojęcia logiki, algebry i analizy matematycznej, posiada wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu ciągów i szeregów liczbowych, funkcji oraz rachunku różniczkowego i całkowego funkcji rzeczywistej jednej zmiennej a także podstaw teorii równań różniczkowych. [E4]
W08 [1/5]
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł w celu pogłębienia swojej wiedzy w zakresie matematyki. [E5]
U08 [1/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
konwersatorium [FZ1] 45 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
zaliczenie E1 E2 E3 E4 E5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)