Seminarium dyplomowe Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2023

Nazwa modułu: Seminarium dyplomowe
Kod modułu: W4-MT-S1-23-SDyp
Kod programu: W4-S1MT19.2023
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 6
Cel i opis treści kształcenia:
Seminarium przygotowuje studenta do egzaminu dyplomowego oraz wspomaga realizację końcowej pracy pisemnej na indywidualnie wybrany, uzgodniony z prowadzącym Seminarium, temat z „Zakresu merytorycznego egzaminu dyplomowego”. Zajęcia stanowią pomoc w uzyskaniu wiedzy dotyczącej pisania pracy naukowej. Studenci opanują umiejętności gromadzenia i posługiwania się źródłami naukowymi. Celem Seminarium jest kształtowanie u studentów umiejętności systematycznej pracy nad zadanym projektem, publicznego, ustnego przedstawienia uzyskanych wyników oraz ich prezentacji w formie pisemnej, w formie pracy naukowej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
rozumie znaczenie założeń i dowodów twierdzeń matematycznych związanych z tematyką pracy końcowej [SDyp_1]
K_W02 [3/5]
potrafi posługiwać się literaturą, także obcojęzyczną, w celu przygotowania opracowania dotyczącego tematyki pracy końcowej [SDyp_2]
K_K04 [3/5]
potrafi uzupełnić brakujące fragmenty dowodów lub też przedstawić własne rozumowania w celu lepszego zrozumienia tematu pracy [SDyp_3]
K_K01 [5/5]
rozumie potrzebę formułowania pytań służących pogłębianiu własnej wiedzy związanej z tematyką pracy końcowe [SDyp_4]
K_K01 [3/5]
umie przedstawić ustnie, na forum grupy, przygotowane opracowanie związane z tematyką pracy końcowej [SDyp_5]
K_U36 [5/5]
potrafi przedstawić pisemne opracowanie wybranego materiału związanego z tematyką pracy końcowej [SDyp_6]
K_U37 [5/5]
potrafi zredagować tekst pracy końcowej przy użyciu pakietu LaTeX [SDyp_7]
K_U39 [5/5]
rozumie potrzebę popularnego przedstawiania osiągnięć matematyki poprzez zredagowanie i upublicznienie pracy końcowej [SDyp_8]
K_K03 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
seminarium [SDyp_fs_01] 45 Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie SDyp_1 SDyp_2 SDyp_3 SDyp_4 SDyp_5 SDyp_6 SDyp_7 SDyp_8
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)