Seminarium dyplomowe
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2023
Nazwa modułu: | Seminarium dyplomowe |
---|---|
Kod modułu: | W4-MT-S1-23-SDyp |
Kod programu: | W4-S1MT19.2023 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 6 |
Cel i opis treści kształcenia: | Seminarium przygotowuje studenta do egzaminu dyplomowego oraz wspomaga realizację końcowej pracy pisemnej na indywidualnie wybrany, uzgodniony z prowadzącym Seminarium, temat z „Zakresu merytorycznego egzaminu dyplomowego”. Zajęcia stanowią pomoc w uzyskaniu wiedzy dotyczącej pisania pracy naukowej. Studenci opanują umiejętności gromadzenia i posługiwania się źródłami naukowymi. Celem Seminarium jest kształtowanie u studentów umiejętności systematycznej pracy nad zadanym projektem, publicznego, ustnego przedstawienia uzyskanych wyników oraz ich prezentacji w formie pisemnej, w formie pracy naukowej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
rozumie znaczenie założeń i dowodów twierdzeń matematycznych związanych z tematyką pracy końcowej [SDyp_1] |
K_W02 [3/5] |
potrafi posługiwać się literaturą, także obcojęzyczną, w celu przygotowania opracowania dotyczącego tematyki pracy końcowej [SDyp_2] |
K_K04 [3/5] |
potrafi uzupełnić brakujące fragmenty dowodów lub też przedstawić własne rozumowania w celu lepszego zrozumienia tematu pracy [SDyp_3] |
K_K01 [5/5] |
rozumie potrzebę formułowania pytań służących pogłębianiu własnej wiedzy związanej z tematyką pracy końcowe [SDyp_4] |
K_K01 [3/5] |
umie przedstawić ustnie, na forum grupy, przygotowane opracowanie związane z tematyką pracy końcowej [SDyp_5] |
K_U36 [5/5] |
potrafi przedstawić pisemne opracowanie wybranego materiału związanego z tematyką pracy końcowej [SDyp_6] |
K_U37 [5/5] |
potrafi zredagować tekst pracy końcowej przy użyciu pakietu LaTeX [SDyp_7] |
K_U39 [5/5] |
rozumie potrzebę popularnego przedstawiania osiągnięć matematyki poprzez zredagowanie i upublicznienie pracy końcowej [SDyp_8] |
K_K03 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
seminarium [SDyp_fs_01] | 45 |
Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
SDyp_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |