II PRACOWNIA DYPLOMOWA — RZEŹBA (dla specjalności Sztuki Piękne) CZ.1 Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych
Kod programu: W6-S1EP19.2023

Nazwa modułu: II PRACOWNIA DYPLOMOWA — RZEŹBA (dla specjalności Sztuki Piękne) CZ.1
Kod modułu: W6-EP-S1-SPDR.1
Kod programu: W6-S1EP19.2023
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 11
Cel i opis treści kształcenia:
Realizacja modułu przeznaczona jest na opracowanie koncepcji i prace nad realizacją artystycznej pracy licencjackiej, która powinna być autorską realizacją z obszaru szeroko rozumianej formy rzeźbiarskiej lub działań przestrzennych w obszarze trójwymiarowej artystycznej rzeczywistości. Praca licencjacka powinna być przekonywującą artystyczna manifestacją postawy i osobowości twórczej autora. Program modułu wzbogacony jest w integralny kurs technik i technologii rzeźbiarskich.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna i rozumie zasady dotyczące realizacji prac artystycznych w zakresie rzeźby oraz zasady dotyczące środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych dyscyplin artystycznych oraz zna i rozumie powiązania i zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami programu studiów — jest gotów do samodzielnej refleksji teoretycznej na temat rzeźby i kształtowania przestrzeni oraz szeroko rozumianych sztuk pięknych [W6-EP-S1- SPDR.1_1]
W6-EP-S1-W01 [3/5] W6-EP-S1-W06 [3/5]
Student jest gotów do wypełniania roli społecznej absolwenta studiów Edukacja Artystyczna w zakresie sztuk plastycznych – artysty i edukatora sztuki [W6-EP-S1-SPDR.1_10]
W6-EP-S1-K03 [3/5]
Student jest gotów do efektywnego komunikowania się i inicjowania działań w społeczeństwie oraz prezentowania zadań w przystępnej formie, w tym z zastosowaniem technologii informacyjnych [W6-EP-S1-SPDR.1_11]
W6-EP-S1-K05 [3/5]
Student zna i rozumie problematykę związaną z technologiami stosowanymi w pracy rzeźbiarskiej oraz rozwojem technologicznym obszaru. Potrafi świadomie posługiwać się właściwą techniką i technologią w trakcie realizacji prac artystycznych w zakresie różnych aspektów rzeźby i kształtowania przestrzeni w tym nowoczesnych środków technicznych [W6-EP-S1- SPDR.1_2]
W6-EP-S1-W05 [3/5] W6-EP-S1-U03 [3/5]
Student potrafi tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie rzeźby oraz dysponować umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażenia i działalności edukatorskiej w zakresie sztuki [W6-EP-S1- SPDR.1_3]
W6-EP-S1-U01 [3/5]
Student potrafi podejmować samodzielne decyzje dotyczące projektowania i realizacji własnych prac rzeźbiarskich oraz działalności edukacyjnej w tym zakresie [W6-EP-S1- SPDR.1_4]
W6-EP-S1-U04 [3/5]
Student potrafi realizować własne działania artystyczne w oparte na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności oraz potrafi korzystać z umiejętności warsztatowych w zakresie szeroko rozumianej rzeźby i świadomie posługiwać się narzędziami właściwego warsztatu oraz stosować efektywne techniki ćwiczenia tych umiejętności [W6-EP-S1- SPDR.1_5]
W6-EP-S1-U02 [3/5] W6-EP-S1-U05 [3/5] W6-EP-S1-U06 [3/5]
Student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, umożliwiające ciągły rozwój artystyczny oraz edukacyjny w zakresie rzeźby i kształtowania przestrzeni [W6-EP-S1- SPDR.1_6]
W6-EP-S1-U07 [3/5]
Student potrafi prezentować własne dokonania artystyczne [W6-EP-S1- SPDR.1_7]
W6-EP-S1-U09 [3/5]
Student jest gotów do samodzielnego podejmowania niezależnych prac malarskich, wykazując się umiejętnością zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy oraz podejmowania refleksji na temat społecznych i etycznych aspektów własnej pracy [W6-EP-S1- SPDR.1_8]
W6-EP-S1-K01 [3/5] W6-EP-S1-K04 [3/5]
Student jest gotów do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w zakresie twórczości artystycznej i edukacyjnej sztuki, elastycznego myślenia, adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności i wymogów technologicznych oraz kontrolowania swoich zachowań w warunkach związanych z publicznymi prezentacjami [W6-EP-S1- SPDR.1_9]
W6-EP-S1-K02 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [W6-EP-S1-SPDR.1_fs_1] 105 Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03]  zaliczenie W6-EP-S1- SPDR.1_1 W6-EP-S1-SPDR.1_10 W6-EP-S1-SPDR.1_11 W6-EP-S1- SPDR.1_2 W6-EP-S1- SPDR.1_3 W6-EP-S1- SPDR.1_4 W6-EP-S1- SPDR.1_5 W6-EP-S1- SPDR.1_6 W6-EP-S1- SPDR.1_7 W6-EP-S1- SPDR.1_8 W6-EP-S1- SPDR.1_9
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)