SZKŁO UNIKATOWE (dla specjalności Sztuki Użytkowe) CZ.2 Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych
Kod programu: W6-S1EP19.2023

Nazwa modułu: SZKŁO UNIKATOWE (dla specjalności Sztuki Użytkowe) CZ.2
Kod modułu: W6-EP-S1-SUSU.2
Kod programu: W6-S1EP19.2023
Semestr: semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Cel i opis treści kształcenia:
Realizacja modułu pozwala studentowi opanować umiejętności posługiwania się warsztatem szkła artystycznego do celów twórczych, nabycie umiejętności doboru środków wyrazu i władania nimi w sposób umożliwiający wyrażenie idei, myśli, problemu artystycznego, zdobycie doświadczenia artystycznego i wiedzy o warsztacie szklarskim, kształtowanie osobowości twórczej studenta. Student w praktyce poznaje technologię, wybrane metody formowania szkła artystycznego, buduje indywidualny warsztat pracy.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna i rozumie zasady dotyczące działalności twórczej w ramach sztuk użytkowych z wykorzystaniem właściwości medium szklarskiego. Zna i wykorzystuje środki ekspresji właściwe dla medium i umiejętności warsztatowe pokrewnych dyscyplin artystycznych. Zna i rozumie powiązania i zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami programu studiów [W6-EP-S1- SUSU.2_1]
W6-EP-S1-W01 [3/5] W6-EP-S1-W06 [3/5]
Student zna i rozumie problematykę związaną z technologiami i rozwojem technologicznym współczesnego szkła unikatowego oraz potrafi świadomie posługiwać się właściwą techniką i technologią w trakcie realizacji prac unikatowych w zakresie szkła [W6-EP-S1- SUSU.2_2]
W6-EP-S1-W05 [3/5] W6-EP-S1-U03 [3/5]
Student potrafi tworzyć i realizować własne koncepcje użytkowe i unikatowe w medium szklarskim oraz dysponować umiejętnościami potrzebnymi do działalności edukatorskiej w zakresie szkła unikatowego [W6-EP-S1- SUSU.2_3]
W6-EP-S1-U01 [3/5]
Student potrafi podejmować samodzielne decyzje dotyczące projektowania i realizacji własnych unikatowych i/lub użytkowych prac szklarskich oraz działalności edukatorskiej w zakresie szkła unikatowego [W6-EP-S1- SUSU.2_4]
W6-EP-S1-U04 [3/5]
Student potrafi realizować własne działania w ramach szkła unikatowego oparte na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności oraz potrafi korzystać z umiejętności warsztatowych i świadomie posługiwać się narzędziami właściwego warsztatu oraz stosować efektywne techniki ćwiczenia tych umiejętności [W6-EP-S1- SUSU.2_5]
W6-EP-S1-U02 [3/5] W6-EP-S1-U05 [3/5] W6-EP-S1-U06 [3/5] W6-EP-S1-K04 [3/5]
Student jest gotów do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w zakresie twórczości artystycznej i edukacyjnej sztuki, elastycznego myślenia, adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności i wymogów technologicznych oraz kontrolowania swoich zachowań w warunkach związanych z publicznymi prezentacjami [W6-EP-S1- SUSU.2_6]
W6-EP-S1-K02 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [W6-EP-S1-SUSU.2_fs_1] 60 Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03]  zaliczenie W6-EP-S1- SUSU.2_1 W6-EP-S1- SUSU.2_2 W6-EP-S1- SUSU.2_3 W6-EP-S1- SUSU.2_4 W6-EP-S1- SUSU.2_5 W6-EP-S1- SUSU.2_6
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)