HISTORIA SZTUKI I WIEDZA O SZTUCE WSPÓŁCZESNEJ CZ.1 Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych
Kod programu: W6-S1EP19.2023

Nazwa modułu: HISTORIA SZTUKI I WIEDZA O SZTUCE WSPÓŁCZESNEJ CZ.1
Kod modułu: W6-EP-S1-HS.1
Kod programu: W6-S1EP19.2023
Semestr: semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł ma kształtować świadomość historyczną w zakresie sztuki (prehistoria, starożytność) i pozwolić na zrozumienie skomplikowanej sytuacji dawnej kultury artystycznej, w tym umiejętność odbioru i analizy dzieł sztuki jako tekstów kultury oraz analizy ich struktury formalnej, rozumienie historii sztuki w kontekście historycznym, świadomość trudności definicyjnych oraz strategie definiowania wytworu artystycznego, metodologiczne uwarunkowania dyskursu, znajomość faktografii, umiejętność problemowego oglądu dziejów sztuki oraz ocenę stylistyczną i chronologiczną dzieła
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna i rozumie style w sztukach plastycznych i związane z nimi tradycje twórcze, podstawowe etapy historii sztuk plastycznych, tendencje rozwojowe, reprezentatywne dzieła sztuki oraz publikacje związane z tymi zagadnieniami [W6-EP-S1-HS.1 _1]
W6-EP-S1-W02 [2/5] W6-EP-S1-W03 [2/5] W6-EP-S1-W04 [2/5]
Student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, umożliwiające ciągły rozwój artystyczny oraz edukacyjny w zakresie sztuk plastycznych [W6-EP-S1-HS.1 _2]
W6-EP-S1-U07 [2/5]
Student potrafi przygotowywać typowe prace pisemne i wystąpienia ustne, dotyczące zagadnień szczegółowych związanych z kierunkiem studiów, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i różnych źródeł [W6-EP-S1-HS.1 _3]
W6-EP-S1-U08 [2/5]
Student potrafi stosować formy zachowań związane z publicznymi prezentacjami własnych dokonań artystycznych w szczególności wystąpień popularyzatorskich -- edukacyjnych, wernisaży, prezentacji w tym multimedialnych, warsztatów [W6-EP-S1-HS.1 _4]
W6-EP-S1-U09 [2/5]
Student jest gotów do samodzielnego podejmowania niezależnych prac, wykazując się umiejętnością zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy oraz podejmowania refleksji na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą i etosem zawodu [W6-EP-S1-HS.1 _5]
W6-EP-S1-K01 [2/5] W6-EP-S1-K04 [2/5]
Student jest gotów do wypełniania roli społecznej absolwenta studiów Edukacja Artystyczna w zakresie sztuk plastycznych – artysty i edukatora sztuki [W6-EP-S1-HS.1 _6]
W6-EP-S1-K03 [2/5]
Student jest gotów do efektywnego komunikowania się i inicjowania działań w społeczeństwie oraz prezentowania zadań w przystępnej formie, w tym z zastosowaniem technologii informacyjnych [W6-EP-S1-HS.1 _7]
W6-EP-S1-K05 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [W6-EP-S1-HS. 1_fs_1] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01]  egzamin W6-EP-S1-HS.1 _1 W6-EP-S1-HS.1 _2 W6-EP-S1-HS.1 _3 W6-EP-S1-HS.1 _4 W6-EP-S1-HS.1 _5 W6-EP-S1-HS.1 _6 W6-EP-S1-HS.1 _7
ćwiczenia [W6-EP-S1-HS. 1_fs_2] 15 Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01]  zaliczenie W6-EP-S1-HS.1 _1 W6-EP-S1-HS.1 _2 W6-EP-S1-HS.1 _3 W6-EP-S1-HS.1 _4 W6-EP-S1-HS.1 _5 W6-EP-S1-HS.1 _6 W6-EP-S1-HS.1 _7
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)