MALARSTWO (dla specjalności Sztuki Piękne) CZ.1 Field of study: Fine Arts Education
Programme code: W6-S1EP19.2023

Module name: MALARSTWO (dla specjalności Sztuki Piękne) CZ.1
Module code: W6-EP-S1-SPM.1
Programme code: W6-S1EP19.2023
Semester: winter semester 2024/2025
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 5
Purpose and description of the content of education:
Ćwiczenia praktyczne w pracowni, konsultacje i dyskusja. Ponadto realizacja samodzielna zadań i tematów. Poznawanie związków między elementami formy malarskiej a rzeczywistością. Celem przedmiotu jest odnajdywanie i rozwijanie możliwości działań kreacyjnych w obszarze malarstwa, rozwijanie świadomości istnienia różnych konwencji i porządków formalnych, rozwijanie umiejętności konstrukcji własnej wypowiedzi artystycznej w oparciu o indywidualny program
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student zna i rozumie zasady dotyczące realizacji malarskich. Różnorodne środki ekspresji właściwe dla medium i umiejętności warsztatowe pokrewnych dyscyplin artystycznych. Zna i rozumie powiązania i zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami programu studiów [W6-EP-S1-SPM. 1_1]
W6-EP-S1-W01 [2/5] W6-EP-S1-W06 [2/5]
Student zna i rozumie problematykę związaną z technologiami i rozwojem technologicznym malarstwa oraz potrafi świadomie posługiwać się właściwą techniką i technologią w trakcie realizacji prac artystycznych [W6-EP-S1-SPM. 1_2]
W6-EP-S1-W05 [2/5] W6-EP-S1-U03 [2/5]
Student potrafi tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie malarstwa oraz dysponować umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażenia i działalności edukatorskiej w zakresie sztuki [W6-EP-S1-SPM. 1_3]
W6-EP-S1-U01 [2/5]
Student potrafi podejmować samodzielne decyzje dotyczące projektowania i realizacji własnych prac malarskich oraz działalności edukatorskiej w zakresie malarstwa [W6-EP-S1-SPM. 1_4]
W6-EP-S1-U04 [2/5]
Student potrafi realizować własne działania artystyczne w oparte na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności oraz potrafi korzystać z umiejętności warsztatowych i świadomie posługiwać się narzędziami właściwego warsztatu oraz stosować efektywne techniki ćwiczenia tych umiejętności [W6-EP-S1-SPM. 1_5]
W6-EP-S1-U02 [2/5] W6-EP-S1-U05 [2/5] W6-EP-S1-U06 [2/5] W6-EP-S1-K04 [2/5]
Student jest gotów do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w zakresie twórczości artystycznej i edukacyjnej sztuki, elastycznego myślenia, adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności i wymogów technologicznych oraz kontrolowania swoich zachowań w warunkach związanych z publicznymi prezentacjami [W6-EP-S1-SPM. 1_6]
W6-EP-S1-K02 [2/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [W6-EP-S1- SPM.1_fs_1] 60 Creation/production – creative workshop [e03]  course work W6-EP-S1-SPM. 1_1 W6-EP-S1-SPM. 1_2 W6-EP-S1-SPM. 1_3 W6-EP-S1-SPM. 1_4 W6-EP-S1-SPM. 1_5 W6-EP-S1-SPM. 1_6
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)