Improwizacja fortepianowa do zajęć muzyczno-ruchowych 2
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S1EM19.2023

Nazwa modułu: | Improwizacja fortepianowa do zajęć muzyczno-ruchowych 2 |
---|---|
Kod modułu: | W6-EM-RE-S1-IZM2 |
Kod programu: | W6-S1EM19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Improwizacja fortepianowa do zajęć muzyczno-ruchowych 2 kontynuuje zagadnienia związane z improwizacją fortepianową w metodzie E. Jaques-Dalcroze’a, stwarzając niezbędną bazę w zakresie umiejętności operowania różnorodnymi materiałami dźwiękowymi w koegzystencji z elementami dzieła muzycznego oraz przygotowując do dysponowania nimi tak dla potrzeb poszczególnych zadań wchodzących w skład metody rytmiki, jak i zajęć muzyczno-ruchowych prowadzonych z dzieckiem na etapie edukacji przedszkolnej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | Improwizacja fortepianowa do zajęć muzyczno-ruchowych 1 [W6-EM-RE-S1-IZM1] |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada zaawansowaną wiedzę dotyczącą roli improwizacji fortepianowej w metodzie rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a. [W6-EM-RE-S1-IZM2_1] |
W6-EM-S1-W08 [4/5] |
Dysponuje zaawansowaną wiedzą obejmującą: pojęcie formy muzycznej, systematykę form muzycznych, elementy muzyczne, elementarne współczynniki formy, zasady kształtowania materiału muzycznego oraz zna możliwości wykorzystania tychże w działaniach o charakterze improwizacyjnym. [W6-EM-RE-S1-IZM2_2] |
W6-EM-S1-W03 [4/5] |
Posiada pogłębione umiejętności z zakresu improwizacji fortepianowej, pozwalające na realizację zabaw, zadań muzyczno-ruchowych i ćwiczeń metrorytmicznych według metody rytmiki, stosowanych w edukacji przedszkolnej i szkolnej. [W6-EM-RE-S1-IZM2_3] |
W6-EM-S1-U03 [4/5] |
Dysponuje zaawansowaną umiejętnością improwizowania w sposób estetyczny, klarowny, prosty, zrozumiały i inspirujący dziecko do działania. [W6-EM-RE-S1-IZM2_4] |
W6-EM-S1-U01 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W6-EM-RE-S1-IZM2_fs1] | 15 |
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] |
zaliczenie |
W6-EM-RE-S1-IZM2_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |