Animacja ruchu i tańca 2 Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S1EM19.2023

Nazwa modułu: Animacja ruchu i tańca 2
Kod modułu: W6-EM-RE-S1-ART2
Kod programu: W6-S1EM19.2023
Semestr:
  • semestr letni 2026/2027
  • semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł Animacja ruchu i tańca 2 ma na celu m.in.: doskonalenie umiejętności technicznych oraz estetyczno-ekspresyjnych. W trakcie zajęć studenci zdobywać będą umiejętności tworzenia kompozycji ruchowo-przestrzennych służących rozumieniu muzyki przez dziecko w oparciu o miniatury instrumentalne, proste tańce i piosenki dziecięce z uwzględnieniem różnych stylów i technik tanecznych. Zajęcia służą także rozwijaniu umiejętności w zakresie działań o charakterze improwizacyjnym poprzez ruch.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): Animacja ruchu i tańca 1 [W6-EM-RE-S1-ART1]
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada wiedzę dotyczącą elementów dzieła muzycznego oraz budowy formalnej utworów muzycznych niezbędną przy realizacji interpretacji ruchowo-przestrzennych. w pracy z dziećmi na etapie przedszkolnym i szkolnym. Wykazuje się pogłębioną znajomością literatury związanej z ruchem i tańcem oraz wykorzystaniem form tanecznych w edukacji dzieci. [W6-EM-RE-S1-ART2_1]
W6-EM-S1-W03 [3/5] W6-EM-S1-W04 [3/5] W6-EM-S1-W08 [3/5]
Potrafi w stopniu zaawansowanym wykorzystać w praktyce wiedzę obejmującą następujące problemy: pojęcie formy muzycznej, systematyka form muzycznych, elementy muzyczne, elementarne współczynniki formy. [W6-EM-RE-S1-ART2 _2]
W6-EM-S1-W04 [3/5] W6-EM-S1-U04 [3/5]
Posiada zaawansowane umiejętności związane z techniką ruchu oraz estetyką i ekspresją muzyczno-ruchową, Posiada praktyczne umiejętności muzyczno-ruchowe pozwalające na precyzyjną i estetyczną prezentację ruchu, czytelną i możliwą do wykonania przez dziecko. [W6-EM-RE-S1-ART2_3]
W6-EM-S1-U01 [3/5] W6-EM-S1-U04 [3/5]
Potrafi w stopniu zaawansowanym – uwzględniając możliwości rozwojowe i potrzeby dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym – zastosować zasady kompozycji ruchu i tworzyć interpretacje ruchowo-przestrzenne w oparciu o ogólną wiedzę muzyczną. [W6-EM-RE-S1-ART2_4]
W6-EM-S1-U01 [4/5] W6-EM-S1-U04 [4/5] W6-EM-S1-K01 [4/5] W6-EM-S1-K02 [4/5]
Potrafi efektywnie wykorzystać własną wyobraźnię, intuicję, postawę twórczą i samodzielne myślenie w tworzeniu indywidualnych, kreatywnych zadań ruchowych i interpretacji ruchowo-przestrzennych. [W6-EM-RE-S1-ART2_5]
W6-EM-S1-U01 [4/5] W6-EM-S1-U02 [4/5] W6-EM-S1-K01 [4/5] W6-EM-S1-K02 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [W6-EM-RE-S1-ART2_fs1] 30 Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
Praktyka [e05] 
zaliczenie W6-EM-RE-S1-ART2_1 W6-EM-RE-S1-ART2 _2 W6-EM-RE-S1-ART2_3 W6-EM-RE-S1-ART2_4 W6-EM-RE-S1-ART2_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Udział w nieobowiązkowych grantach dydaktycznych, badawczych lub organizacyjnych wzmacniających realizację założonych efektów uczenia się [e03] Aktywności komplementarne do zajęć
działania o charakterze badawczym, artystycznym, społecznym i inne nie przewidziane w programie zajęć, podejmowane z własnej inicjatywy studenta jako uzupełnienie, wzbogacenie lub rozszerzenie treści i aktywności przewidzianych w programie kształcenia modułu, wzmacniających realizację efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)