Warsztaty psychologiczno-pedagogiczne Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S1EM19.2023

Nazwa modułu: Warsztaty psychologiczno-pedagogiczne
Kod modułu: W6-EM-S1-KN-WPP
Kod programu: W6-S1EM19.2023
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
W ramach modułu realizowane są treści z zakresu psychologii i pedagogiki niezbędne do uzyskania ogólnego przygotowania psychologiczno-pedagogicznego (zgodnie z wytycznymi zawartymi w Obwieszczeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 kwietnia 2021 r.).
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna i rozumie rolę nauczyciela i koncepcje pracy nauczyciela: etykę zawodową nauczyciela, nauczycielską pragmatykę zawodową – prawa i obowiązki nauczycieli, zasady odpowiedzialności prawnej opiekuna, nauczyciela, wychowawcy i za bezpieczeństwo oraz ochronę zdrowia uczniów, tematykę oceny jakości pracy nauczyciela, zasady projektowania ścieżki własnego rozwoju zawodowego, rolę początkującego nauczyciela w szkolnej rzeczywistości, uwarunkowania sukcesu w pracy nauczyciela oraz choroby związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela. [W6-EM-S1-KN-WPP_01]
W6-EM-S1-KN-W03 [3/5] W6-EM-S1-KN-W04 [3/5] W6-EM-S1-KN-U11 [3/5]
Potrafi wybrać program nauczania zgodny z wymaganiami podstawy programowej i dostosować go do potrzeb edukacyjnych uczniów. [W6-EM-S1-KN-WPP_02]
W6-EM-S1-KN-U02 [2/5] W6-EM-S1-KN-U04 [2/5]
Potrafi zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju zawodowego. [W6-EM-S1-KN-WPP_03]
W6-EM-S1-KN-U01 [4/5] W6-EM-S1-KN-U05 [5/5] W6-EM-S1-KN-U13 [4/5] W6-EM-S1-KN-U18 [3/5]
Potrafi rozpoznawać sytuację zagrożeń i uzależnień uczniów. [W6-EM-S1-KN-WPP_04]
W6-EM-S1-KN-U01 [3/5] W6-EM-S1-KN-U02 [4/5] W6-EM-S1-KN-U03 [4/5] W6-EM-S1-KN-U04 [4/5] W6-EM-S1-KN-U05 [4/5] W6-EM-S1-KN-U06 [5/5] W6-EM-S1-KN-U09 [4/5] W6-EM-S1-KN-U11 [4/5] W6-EM-S1-KN-U12 [4/5]
Potrafi zdiagnozować potrzeby edukacyjne ucznia i zaprojektować dla niego odpowiednie wsparcie. [W6-EM-S1-KN-WPP_05]
W6-EM-S1-KN-U01 [3/5] W6-EM-S1-KN-U02 [3/5] W6-EM-S1-KN-U03 [3/5] W6-EM-S1-KN-U04 [4/5] W6-EM-S1-KN-U05 [3/5] W6-EM-S1-KN-U06 [4/5] W6-EM-S1-KN-U07 [4/5] W6-EM-S1-KN-U08 [3/5] W6-EM-S1-KN-U09 [3/5] W6-EM-S1-KN-U10 [3/5] W6-EM-S1-KN-U12 [4/5] W6-EM-S1-KN-U14 [4/5]
Potrafi skutecznie i świadomie komunikować się. [W6-EM-S1-KN-WPP_06]
W6-EM-S1-KN-U04 [2/5] W6-EM-S1-KN-U10 [2/5]
Potrafi rozpoznawać bariery i trudności uczniów w procesie uczenia się. [W6-EM-S1-KN-WPP_07]
W6-EM-S1-KN-U05 [2/5]
Potrafi identyfikować potrzeby uczniów w rozwoju uzdolnień i zainteresowań. [W6-EM-S1-KN-WPP_08]
W6-EM-S1-KN-U03 [2/5] W6-EM-S1-KN-U06 [2/5]
Jest gotów do okazywania empatii uczniom oraz zapewniania im wsparcia i pomocy. [W6-EM-S1-KN-WPP_09]
W6-EM-S1-KN-K02 [4/5] W6-EM-S1-KN-K03 [4/5] W6-EM-S1-KN-K04 [4/5]
Jest gotów do samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej. [W6-EM-S1-KN-WPP_10]
W6-EM-S1-KN-K01 [4/5]
Jest gotów do współpracy z nauczycielami i specjalistami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy. [W6-EM-S1-KN-WPP_11]
W6-EM-S1-KN-K07 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
warsztat [W6-EM-S1-KN-WPP_fs4] 30 Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie W6-EM-S1-KN-WPP_01 W6-EM-S1-KN-WPP_02 W6-EM-S1-KN-WPP_03 W6-EM-S1-KN-WPP_04 W6-EM-S1-KN-WPP_05 W6-EM-S1-KN-WPP_06 W6-EM-S1-KN-WPP_07 W6-EM-S1-KN-WPP_08 W6-EM-S1-KN-WPP_09 W6-EM-S1-KN-WPP_10 W6-EM-S1-KN-WPP_11
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)