Zajęcia muzyczno-ruchowe 2 Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S1EM19.2023

Nazwa modułu: Zajęcia muzyczno-ruchowe 2
Kod modułu: W6-EM-S1-ZMR2
Kod programu: W6-S1EM19.2023
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Program modułu Zajęcia muzyczno-ruchowe 2 zakłada kształcenie umiejętności samodzielnego, precyzyjnego i estetycznego wykonywania zadań melodyczno-rytmicznych poprzez ruch. Zajęcia są kontynuacją zagadnień dotyczących przygotowania do metodycznej realizacji praktycznych działań w ramach szkolnych i pozaszkolnych form edukacji muzycznej, z wykorzystaniem elementów istotnych koncepcji wychowania muzycznego (m.in. E. Jaques-Dalcroze’a, C. Orffa, E. Gordona, aktywnego słuchania muzyki), prostych form tanecznych oraz innych form aktywności muzyczno-ruchowej dzieci i młodzieży.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): Zajęcia muzyczno-ruchowe 1 [W6-EM-S1-ZMR1]
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada zaawansowaną znajomość zasad muzyki, budowy formalnej utworu, elementów muzyki, rozumie ich wzajemne relacje oraz potrafi je zastosować we własnych propozycjach zajęć wykorzystujących różnorodne działania muzyczno-ruchowe, improwizację, aktywne słuchanie muzyki oraz proste formy taneczne. [W6-EM-S1-ZMR2_1]
W6-EM-S1-W03 [4/5] W6-EM-S1-W04 [4/5] W6-EM-S1-U01 [4/5] W6-EM-S1-U09 [5/5]
Orientuje się w literaturze związanej z koncepcjami wychowania muzycznego dzieci i młodzieży, zarówno w aspekcie historycznym, jak i w aktualnych uwarunkowaniach i nurtach. [W6-EM-S1-ZMR2_2]
W6-EM-S1-W02 [4/5] W6-EM-S1-U02 [4/5]
Posiada zaawansowaną umiejętność rozpoznania i zdefiniowania wzajemnych relacji zachodzących pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami poznanych systemów, metod wychowania muzycznego uwzględniających aktywne formy kształcenia muzycznego dzieci i młodzieży. [W6-EM-S1-ZMR2_3]
W6-EM-S1-W02 [4/5] W6-EM-S1-W08 [4/5] W6-EM-S1-U01 [4/5] W6-EM-S1-U02 [4/5] W6-EM-S1-U09 [3/5]
Wykazuje się kreatywnością i posiada pogłębione umiejętności niezbędne do tworzenia i realizowania edukacyjno-artystycznych form aktywności muzyczno-ruchowej dzieci i młodzieży. [W6-EM-S1-ZMR2_4]
W6-EM-S1-U01 [4/5] W6-EM-S1-U02 [4/5] W6-EM-S1-U09 [5/5]
Posiada umiejętność efektywnej i kreatywnej organizacji pracy własnej i zespołowej, umiejętność podejmowania decyzji oraz przyjmowania odpowiedzialności za podjęte działania. Rozumie potrzebę uczenia się przez aktywne, doświadczenie osobiste. [W6-EM-S1-ZMR2_5 ]
W6-EM-S1-U01 [4/5] W6-EM-S1-K01 [3/5] W6-EM-S1-K02 [4/5] W6-EM-S1-K03 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [W6-EM-S1-ZMR2_fs1] 30 Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie W6-EM-S1-ZMR2_1 W6-EM-S1-ZMR2_2 W6-EM-S1-ZMR2_3 W6-EM-S1-ZMR2_4 W6-EM-S1-ZMR2_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Udział w nieobowiązkowych grantach dydaktycznych, badawczych lub organizacyjnych wzmacniających realizację założonych efektów uczenia się [e03] Aktywności komplementarne do zajęć
działania o charakterze badawczym, artystycznym, społecznym i inne nie przewidziane w programie zajęć, podejmowane z własnej inicjatywy studenta jako uzupełnienie, wzbogacenie lub rozszerzenie treści i aktywności przewidzianych w programie kształcenia modułu, wzmacniających realizację efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)