Emisja głosu 2 Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S1EM19.2023

Nazwa modułu: Emisja głosu 2
Kod modułu: W6-EM-S1-EGI2
Kod programu: W6-S1EM19.2023
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł umożliwia studentowi zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie poznania i wykorzystania własnego głosu w procesie komunikacji międzyludzkiej oraz wystąpień publicznych, wykształcenia nawyku dbania o aparat głosowy, umiejętności prawidłowej emisji głosu i podstaw dykcji.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): Emisja głosu 1 [W6-EM-S1-EGI1]
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada zaawansowaną wiedzę na temat zasad poprawnej emisji w mowie i śpiewie, a także najważniejszych zagadnień z zakresu higieny głosu. [W6-EM-S1-EGI2_1]
W6-EM-S1-W01 [3/5] W6-EM-S1-W02 [3/5] W6-EM-S1-W03 [3/5] W6-EM-S1-W04 [3/5]
Posiada wiedzę o metodach pracy nad głosem i potrafi ją umiejętnie wykorzystać w praktyce. [W6-EM-S1-EGI2_2]
W6-EM-S1-W03 [3/5] W6-EM-S1-W04 [3/5]
W zaawansowanym stopniu potrafi posługiwać się głosem nienagannym pod względem fonacji i artykulacji, zna i potrafi stosować wszelkie normy właściwej wymowy. [W6-EM-S1-EGI2_3]
W6-EM-S1-U01 [3/5]
Umie zaprezentować przygotowany tekst i przedstawić go podczas prezentacji publicznej poprawnie pod względem emisji i dykcji. [W6-EM-S1-EGI2_4]
W6-EM-S1-U04 [3/5] W6-EM-S1-U06 [3/5] W6-EM-S1-K03 [3/5]
Potrafi efektywnie podejmować samodzielne, niezależne działania, wykazując się przy tym umiejętnością zbierania, analizowania oraz interpretowania informacji. [W6-EM-S1-EGI2_5]
W6-EM-S1-K03 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [W6-EM-S1-EGI2_fs1] 15 Opis [a03] 
Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie W6-EM-S1-EGI2_1 W6-EM-S1-EGI2_2 W6-EM-S1-EGI2_3 W6-EM-S1-EGI2_4 W6-EM-S1-EGI2_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)