Instrumenty szkolne z metodyką 1 Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S1EM19.2023

Nazwa modułu: Instrumenty szkolne z metodyką 1
Kod modułu: W6-EM-S1-ISM1
Kod programu: W6-S1EM19.2023
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł Instrumenty szkolne z metodyką 1 w pierwszym okresie kształcenia ma za zadanie przygotować studentów do opanowania gry na flecie prostym oraz do poznania literatury wykorzystującej ten instrument (w tym również literatury dziecięcej). Muzykowanie zarówno w duetach, tercetach jak i akompaniowanie do piosenek dziecięcych oraz próby ich tworzenia i odtwarzania mają na celu rozwijać ich kreatywność i wrażliwość muzyczną.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada ugruntowaną wiedzę i orientację z zakresu literatury muzycznej i znajomość repertuaru (w tym również szkolnego) dotyczącego fletu prostego. [W6-EM-S1-ISM1_1]
W6-EM-S1-W02 [3/5]
Posiada wiedzę i umiejętności dotyczące praktycznego wykorzystania fletu prostego do gry solowej, zespołowej oraz jako instrumentu akompaniującego. [W6-EM-S1-ISM1_2]
W6-EM-S1-W01 [3/5] W6-EM-S1-U01 [3/5]
Posiada wiedzę i umiejętność z zakresu poprawnego odczytywania tekstu nutowego i opisów interpretacyjnych poprzez zastosowanie poznanych chwytów i technik z zakresu gry na flecie prostym, potrzebnych do realizacji utworów i piosenek dziecięcych oraz do dalszego rozwoju artystycznego. [W6-EM-S1-ISM1_3]
W6-EM-S1-W08 [2/5] W6-EM-S1-U06 [3/5] W6-EM-S1-K01 [3/5]
Wykazuje potrzebę uczenia się na nowo poznanym instrumencie jakim jest flet prosty oraz potrafi właściwie i efektywnie zorganizować własną pracę w celu samorealizacji [W6-EM-S1-ISM1_4]
W6-EM-S1-K01 [2/5] W6-EM-S1-K03 [3/5] W6-EM-S1-K06 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [W6-EM-S1-ISM1_fs1] 15 Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
Praktyka [e05] 
Obserwacja [e06] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie W6-EM-S1-ISM1_1 W6-EM-S1-ISM1_2 W6-EM-S1-ISM1_3 W6-EM-S1-ISM1_4
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)