Fortepian 5
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S1EM19.2023

Nazwa modułu: | Fortepian 5 |
---|---|
Kod modułu: | W6-EM-S1-FOR5 |
Kod programu: | W6-S1EM19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Nabycie kompetencji pianistycznych w zakresie niezbędnym do swobodnego posługiwania się instrumentem dla potrzeb związanych z kierunkiem studiów. Zaznajomienie z różnorodnymi możliwościami wykorzystania fortepianu, oparte na praktycznym poznaniu zróżnicowanej stylistycznie, fakturalnie i technicznie literatury fortepianowej. Rozwijanie wyobraźni muzycznej i wrażliwości artystycznej studenta oraz umiejętności świadomego posługiwania się zróżnicowanymi środkami wykonawczymi. Wybór programu obejmuje pozycje z szerokiego repertuaru muzycznego, od muzyki dawnej po współczesną. Weryfikacja efektów uczenia się modułu realizowana w formie komisyjnej oceny prezentacji semestralnej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): |
Fortepian 1 [W6-EM-S1-FOR1]
Fortepian 2 [W6-EM-S1-FOR2] Fortepian 3 [W6-EM-S1-FOR3] Fortepian 4 [W6-EM-S1-FOR4] |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna różnorodne pozycje repertuaru pianistycznego i posiada ogólną orientację w zakresie stylów muzycznych. [W6-EM-S1-FOR5_1] |
W6-EM-S1-W01 [4/5] |
Rozpoznaje i charakteryzuje budowę formalną wykonywanych utworów, zna różnorodne środki wykonawcze i ich funkcję w interpretacji realizowanego repertuaru [W6-EM-S1-FOR5_2] |
W6-EM-S1-W04 [4/5] |
Samodzielnie przygotowuje utwory o umiarkowanym stopniu trudności, doskonali umiejętność analizy repertuaru pod kątem problemów technicznych i interpretacyjnych. [W6-EM-S1-FOR5_3] |
W6-EM-S1-U04 [4/5] |
Doskonali umiejętność świadomego wyboru odpowiednich środków wykonawczych i metod ćwiczenia umożliwiających samodzielne rozwiązywanie problemów dotyczących aplikatury, artykulacji, ornamentacji, pedalizacji oraz innych zagadnień wykonawczych. [W6-EM-S1-FOR5_4] |
W6-EM-S1-U06 [4/5] |
Dokonuje analizy i oceny postępu własnych działań twórczych, wykazuje potrzebę stałej i regularnej pracy nad warsztatem wykonawczym. [W6-EM-S1-FOR5_5] |
W6-EM-S1-K03 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W6-EM-S1-FOR5_fs1] | 15 |
Opis [a03] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Pokaz/demonstracja [c06] Metody waloryzacyjne - ekspresyjne [c09] Rekonstrukcja/odtworzenie [d04] Obserwacja [e06] Praktyka badawcza [e08] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
W6-EM-S1-FOR5_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |