Fortepian 3 Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S1EM19.2023

Nazwa modułu: Fortepian 3
Kod modułu: W6-EM-S1-FOR3
Kod programu: W6-S1EM19.2023
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Nabycie kompetencji pianistycznych w zakresie niezbędnym do posługiwania się instrumentem dla potrzeb związanych z kierunkiem studiów. Zaznajomienie z różnorodnymi możliwościami wykorzystania fortepianu, oparte na praktycznym poznaniu zróżnicowanej stylistycznie, fakturalnie i technicznie literatury fortepianowej. Rozwijanie wyobraźni muzycznej i wrażliwości artystycznej studenta oraz umiejętności świadomego posługiwania się zróżnicowanymi środkami wykonawczymi. Wybór programu obejmuje pozycje z szerokiego repertuaru muzycznego, od muzyki dawnej po współczesną. Weryfikacja efektów uczenia się modułu realizowana w formie komisyjnej oceny prezentacji semestralnej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): Fortepian 1 [W6-EM-S1-FOR1]
Fortepian 2 [W6-EM-S1-FOR2]
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada wiedzę dotyczącą stylów muzycznych, zasad muzyki i elementów dzieła muzycznego. [W6-EM-S1-FOR3_1]
W6-EM-S1-W01 [3/5] W6-EM-S1-W03 [3/5]
Posiada wiedzę dotyczącą prawidłowego posługiwania się aparatem gry, zna i rozróżnia podstawowe środki wykonawcze i poprawnie odczytuje zapis muzyczny. [W6-EM-S1-FOR3_2]
W6-EM-S1-W02 [2/5] W6-EM-S1-W03 [2/5]
Z pomocą pedagoga rozwiązuje problemy związane z aplikaturą, artykulacją, ornamentacją, pedalizacją i innymi zagadnieniami wykonawczymi oraz strategiami pracy nad utworem, w tym dotyczące pamięciowego opanowania tekstu muzycznego. [W6-EM-S1-FOR3_3]
W6-EM-S1-U03 [2/5] W6-EM-S1-U06 [2/5]
Posiada umiejętność różnicowania interpretacji pod względem wyrazowym. [W6-EM-S1-FOR3_4]
W6-EM-S1-U04 [2/5] W6-EM-S1-U06 [2/5]
Dokonuje prób krytycznej oceny własnych działań muzycznych i dostrzega konieczność pracy nad warsztatem wykonawczym. [W6-EM-S1-FOR3_5]
W6-EM-S1-K01 [2/5] W6-EM-S1-K02 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [W6-EM-S1-FOR3_fs1] 15 Opis [a03] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Metody waloryzacyjne - ekspresyjne [c09] 
Rekonstrukcja/odtworzenie [d04] 
Obserwacja [e06] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie W6-EM-S1-FOR3_1 W6-EM-S1-FOR3_2 W6-EM-S1-FOR3_3 W6-EM-S1-FOR3_4 W6-EM-S1-FOR3_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)