Praktyka zawodowa po II roku
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2023

Nazwa modułu: | Praktyka zawodowa po II roku |
---|---|
Kod modułu: | W6-PE-KT-S1-PZ.2 |
Kod programu: | W6-S1PE19.2023 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Przedmiot przygotowuje do projektowania i realizowania zajęć edukacyjnych i terapeutycznych dla osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (o różnym podłożu), w oparciu o znajomość potrzeb i możliwości dzieci i właściwą ich diagnozę; pozwala weryfikować wiedzę teoretyczną w praktyce; inspiruje do poznawania i samooceny siebie jako terapeuty; przygotowuje do przyszłej pracy w wymiarze praktycznym (formułowanie celów i zadań edukacyjnych, opracowywanie scenariuszy zajęć i ich realizowanie z uwzględnieniem zasady indywidualizacji kształcenia, opracowywanie pomocy edukacyjnych, dokonywanie ewaluacji zajęć, wdrażanie do samokontroli i samooceny osób z niepełnosprawnością intelektualną i refleksji w działaniu oraz nad działaniem.
Praktyka realizowana w placówce wybranej samodzielnie przez studenta. student sam decyduje w jakiej placówce realizuje te część praktyki i realizuje ją w okresie od czerwca do grudnia.
Warunkiem uzyskania zaliczenia z praktyk jest przedłożenie dokumentacji z praktyki opiekunowi praktyki do końca I semestru drugiego roku studiów, na co składa się 90 godzin pracy własnej studenta w ramach praktyki.
Wymagania wstępne: Uprzednie zaliczenie części zajęć dydaktyczno-metodycznych oraz merytorycznych z zakresu studiowanej specjalności. Student zapoznał się z regulaminem praktyk pedagogicznych, zna zasady gromadzenia dokumentacji (albo protokołowania) oraz warunki zaliczenia praktyki. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student/studentka jest gotów/gotowa do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami w celu poszerzenia swojej wiedzy (E.3K.K1). [PE_KT_S1_PZ.2_K_1] |
KN3_K06 [4/5] |
student/studentka potrafi wyciągać wnioski z obserwacji sposobu integracji działań opiekuńczo-wychowawczych i dydaktycznych przez nauczycieli (E.3K.U2). [PE_KT_S1_PZ.2_U_1] |
KN3_U01 [3/5] |
student/studentka potrafi wyciągać wnioski z bezpośredniej obserwacji pozalekcyjnych działań opiekuńczo-wychowawczych nauczycieli, w tym podczas dyżurów na przerwach międzylekcyjnych i zorganizowanych wyjść grup uczniowskich (E.3K.U3). [PE_KT_S1_PZ.2_U_2] |
KN3_U06 [4/5] |
student/studentka potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych (E.3K.U4). [PE_KT_S1_PZ.2_U_3] |
KN3_U05 [4/5] |
student/studentka potrafi analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk (E.3K.U5). [PE_KT_S1_PZ.2_U_4] |
KN3_U06 [3/5] |
student/studentka zna i rozumie organizacje, statut i plan pracy przedszkola lub szkoły oraz program wychowawczo-profilaktyczny (E.3K.W2). [PE_KT_S1_PZ.2_W_1] |
KN3_W10 [3/5] |
student/studentka zna i rozumie zasady zapewniania bezpieczeństwa dzieciom w przedszkolu i szkole lub placówce systemu oświaty i poza nimi (E.3K.W3). [PE_KT_S1_PZ.2_W_2] |
KN3_U06 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
praktyka [PE-KT-S1-PZ.2_fs_1] | 90 |
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Projektowanie [e04] Praktyka [e05] Obserwacja [e06] |
zaliczenie |
PE_KT_S1_PZ.2_K_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Przegląd dokumentacji z praktyk [d03] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | analiza zbioru dokumentacji zgromadzonej podczas zajęć praktycznych, w tym: stażowych, studyjnych, itp., oraz dokumentacji opracowanej w celu zaliczenia praktyki, w tym zawodowej; weryfikacja opisu, niezbędnych załączników, opinii oraz ocen przed przedstawieniem jej do zaliczenia |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |