Profilaktyka psychopedagogiczna specyficznych trudności w uczeniu się Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2023

Nazwa modułu: Profilaktyka psychopedagogiczna specyficznych trudności w uczeniu się
Kod modułu: W6-PE-KT-S1-E2.PPSTU
Kod programu: W6-S1PE19.2023
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności z zakresu działań profilaktycznych mających na celu zapobieganie powstawaniu specyficznych trudności w uczeniu się. Zapoznanie studenta z diagnostyką dzieci z grupy ryzyka, rozpoznawaniem symptomów mogących wskazywać na ewentualne trudności dziecka w nauce i projektowanie działań zaradczych. . Zakłada się, że wszystkie efekty uczenia się modułu będą realizowane w trakcie zajęć dydaktycznych w bezpośrednim i/lub pośrednim kontakcie z wykładowcą akademickim oraz podczas pracy własnej studenta.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student/studentka jest gotów/gotowa do profesjonalnego rozwiązywania konfliktów w klasie szkolnej i grupie wychowawczej (E.2K.K2.) [PE-KT-S1E2.PPSTU_K_1]
KN3_K05 [2/5]
student/studentka potrafi planować i realizować działania profilaktyczne zapobiegające trudnościom w uczeniu się; wykorzystywać warsztat terapeuty pedagogicznego; konstruować i ewaluować indywidualne i grupowe plany korekcyjno-kompensacyjne (E.2K.U3.) [PE-KT-S1E2.PPSTU_U_1]
KN3_U04 [1/5] KN3_U06 [3/5]
student/studentka zna i rozumie działania profilaktyczne zapobiegające trudnościom w uczeniu się; warsztat terapeuty pedagogicznego; sposób konstruowania i ewaluacji indywidualnych i grupowych planów korekcyjno-kompensacyjnych (E.2K.W3.) [PE-KT-S1E2.PPSTU_W_1]
KN3_W02 [3/5] KN3_W09 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [PE-KT-S1-E2.PPS_fs_1] 30 Opis [a03] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Prezentacja [c07] 
Projektowanie [e04] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie PE-KT-S1E2.PPSTU_K_1 PE-KT-S1E2.PPSTU_U_1 PE-KT-S1E2.PPSTU_W_1
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)