Socjologia polityki Kierunek studiów: Doradztwo polityczne i publiczne
Kod programu: W3-S1DP19.2023

Nazwa modułu: Socjologia polityki
Kod modułu: W3-DP-S1-SP
Kod programu: W3-S1DP19.2023
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł jest poświęcony wiedzy o socjologicznych aspektach polityki. Celem jego realizacji jest zdobycie przez studentów umiejętności analizowania społecznych mechanizmów życia politycznego oraz postrzegania i wyjaśniania zjawisk politycznych w szerokim kontekście społecznym i kulturowym.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
potrafi krytycznie i samodzielnie uzupełniać wiedzę i umiejętności. [K01]
DP_1_K01 [3/5] DP_1_K04 [4/5]
jest przygotowany do aktywnego i świadomego uczestnictwa w polityce. [K02]
DP_1_K02 [4/5] DP_1_K03 [3/5]
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w życiu społeczeństwa obywatelskiego we wszelkich jego przejawach. [K03]
DP_1_K03 [4/5]
potrafi opisać i zinterpretować życie polityczne z perspektywy różnych ujęć teoretycznych i doktrynalnych. [U01]
DP_1_U01 [3/5]
przy użyciu poznanych kategorii teoretycznych student potrafi analizować zjawiska polityczne i procesy społeczne. [U02]
DP_1_U01 [3/5] DP_1_U02 [3/5]
rozpoznaje konflikty polityczne i identyfikuje zagrożenia ich wystąpienia. [U03]
DP_1_U01 [3/5]
Student zna i rozumie złożone mechanizmy funkcjonowania władzy politycznej. [W01]
DP_1_W02 [4/5] DP_1_W03 [3/5] DP_1_W04 [3/5]
Student zna złożone modele i ujęcia polityki. [W02]
DP_1_W02 [4/5] DP_1_W03 [3/5] DP_1_W04 [3/5]
Student ma wiedzę na temat państwa jako podstawowego podmiotu życia politycznego. [W03]
DP_1_W02 [4/5] DP_1_W03 [3/5] DP_1_W04 [3/5]
Student zna mechanizmy partycypacji politycznej. [W04]
DP_1_W02 [4/5] DP_1_W03 [3/5] DP_1_W04 [3/5]
Student ma wiedzę na temat ruchów politycznych i elit politycznych. [W05]
DP_1_W02 [4/5] DP_1_W03 [3/5] DP_1_W04 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [SP_1] 30 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Wykład problemowy [b01] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
egzamin K01 K02 K03 U01 U02 U03 W01 W02 W03 W04 W05
ćwiczenia [SP_2] 30 Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Projekcja [c02] 
Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie K01 K02 K03 U01 U02 U03 W01 W02 W03 W04 W05
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)