Marketing polityczny Kierunek studiów: Doradztwo polityczne i publiczne
Kod programu: W3-S1DP19.2023

Nazwa modułu: Marketing polityczny
Kod modułu: W3-DP-S1-MP
Kod programu: W3-S1DP19.2023
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest zapoznanie studentów w warstwie teoretycznej i praktycznej z problematyką marketingu politycznego, jak również przekazanie rozszerzonej wiedzy z zakresu marketingu. Student ma zdobyć wiedzę, dzięki której będzie potrafił opisać i wyjaśnić działania z zakresu marketingu politycznego oraz krytycznie rozważyć podstawowe dylematy teoretyczne i praktyczne związane z tą marketingiem politycznym. Zajęcia mają także służyć zdobyciu umiejętności i kompetencji służących wykorzystaniu zasad i instrumentarium marketingu (zwłaszcza politycznego) w praktyce, a także wypracowaniu postawy doceniającej wartość twórczego i etycznego zaangażowania w działania marketingowe.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
doceniając wagę kreatywnego podejścia jest przygotowany do współorganizowania projektów z zakresu marketingu politycznego na poziomie lokalnym, regionalnym i ogólnopaństwowym [K01]
DP_1_K01 [3/5]
wykorzystując posiadaną wiedzę identyfikuje i analizuje w ujęciu marketingowym działania organizacji i jednostek w obszarze ekonomii, polityki i aktywności społecznej [U01]
DP_1_U01 [5/5] DP_1_U02 [3/5]
potrafi konstruować plany działań marketingowych oraz wykorzystać zaawansowane narzędzia marketingu politycznego z uwzględnieniem profesjonalnych zasad właściwych dla tych dziedzin [U02]
DP_1_U02 [3/5] DP_1_U03 [4/5]
zna i rozumie zaawansowane modele i koncepcje teoretyczne z zakresu marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem marketingu politycznego [W01]
DP_1_W01 [4/5] DP_1_W03 [3/5] DP_1_W04 [4/5] DP_1_W05 [4/5]
zna i rozumie istotę i rolę marketingu politycznego w różnych sferach aktywności organizacji i jednostek, rozumie złożoność społecznych uwarunkowań tych procesów [W02]
DP_1_W04 [3/5] DP_1_W05 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [MP_1] 30 Wykład monograficzny [a02] 
Opis [a03] 
Odczyt [a04] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Wykład problemowy [b01] 
Prezentacja [c07] 
egzamin U01 U02 W01 W02
ćwiczenia [MP_2] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Analiza SWOT [b10] 
Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] 
Prezentacja [c07] 
Praca z podręcznikiem programowym [d02] 
Rekonstrukcja/odtworzenie [d04] 
Symulacja [e07] 
zaliczenie K01 U01 W01 W02
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)