Organizacja i zarządzanie
Kierunek studiów: Doradztwo polityczne i publiczne
Kod programu: W3-S1DP19.2023

Nazwa modułu: | Organizacja i zarządzanie |
---|---|
Kod modułu: | W3-DP-S1-OZ |
Kod programu: | W3-S1DP19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Podstawowym celem jest zaznajomienie słuchacza z podstawowymi kategoriami opisującymi organizację i zarządzanie, a także skorelowanie wiedzy teoretycznej z praktyczną (analiza przypadków na zajęciach). Uczestnicy powinni nabyć umiejętność wykazania, jak funkcjonują współczesne organizacje, zarówno w aspekcie lokalnym, jak i globalnym. Słuchacze powinni również umieć planować działania w organizacjach i jednocześnie przeprowadzić proces kontroli. Szczególnie dokładnie będzie omawiany moduł poświęcony decydowaniu, motywacji, przywództwu, kulturze organizacyjnej, procesom rekrutacji personelu. Po zajęciach każdy uczestnik powinien w oparciu o zdobytą wiedzę teoretyczną w sposób kompetentny dokonywać analiz świata organizacji i procesów zarządzania, a także być w pełni świadomym obserwatorem i jednocześnie analitykiem życia społeczno-politycznego. Dodatkowo powinien również identyfikować węzłowe problemy funkcjonowania współczesnych organizacji oraz znajdować powiązania ze sferą polityki. Ważnym efektem zajęć ma być również przygotowanie słuchaczy do samodzielnego rozwiązywania sytuacji problemowych z zakresu zarządzania. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest świadomym swych zadań, aktywnym i kompetentnym pracownikiem organizacji, w której funkcjonuje [K01] |
DP_1_K02 [5/5] |
Potrafi sformułować adekwatną do potrzeb strategię organizacji [K02] |
DP_1_K01 [4/5] |
Potrafi opisać i wyjaśnić różne role jakie pełnią menadżerowie we współczesnych organizacjach [U01] |
DP_1_U01 [4/5] |
Odwołując się do analizy politologicznej i ekonomicznej potrafi wyjaśniać modele podejmowania decyzji w organizacjach i oceniać ich skutki. [U02] |
DP_1_U01 [4/5] |
Potrafi nazwać i rozróżnić różne rodzaje strategii organizacyjnych i ocenić ich wpływ na rozwój poszczególnych organizacji. [U03] |
DP_1_U01 [4/5] |
Potrafi scharakteryzować i ocenić pod kątem przydatności dla organizacji różne sposoby planowania, kontroli i kierowania wszystkimi zrachowaniami organizacyjnymi. [U04] |
DP_1_U01 [4/5] |
Zna złożone zależności występujące w obszarze zjawisk nauk o zarządzaniu i organizacji, a także potrafi je scharakteryzować. [W_1] |
DP_1_W01 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [OZ_1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Analiza SWOT [b10] Prezentacja [c07] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
egzamin |
U01 |
ćwiczenia [OZ_2] | 30 |
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Analiza SWOT [b10] Praca z komputerem [d01] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Projektowanie [e04] Symulacja [e07] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |