Międzynarodowe stosunki polityczne
Kierunek studiów: Doradztwo polityczne i publiczne
Kod programu: W3-S1DP19.2023

Nazwa modułu: | Międzynarodowe stosunki polityczne |
---|---|
Kod modułu: | W3-DP-S1-MSP |
Kod programu: | W3-S1DP19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem zajęć realizowanych w ramach modułu jest przedstawienie i wyjaśnienie studentom specyfiki współczesnych (XXI w.) międzynarodowych stosunków politycznych, tzn. uwarunkowań i mechanizmów sprawowania władzy w relacjach pomiędzy uczestnikami stosunków międzynarodowych oraz zależności pomiędzy nimi.
W ramach modułu, studenci poznają przede wszystkim następujące zagadnienia:
- specyfikę sfery zewnętrznej aktywności państw oraz specyfikę relacji międzynarodowych,
- najważniejsze teorie (wizje, koncepcje, podejścia) opisujące i wyjaśniające stosunki międzynarodowe,
- uczestnicy (podmioty) stosunków międzynarodowych,
- cele, uwarunkowania, instrumenty polityki zagranicznej państw,
- źródła prawa w relacjach międzynarodowych,
- ONZ i system Narodów Zjednoczonych,
- najważniejsze organizacje międzynarodowe i ugrupowania polityczne państw we współczesnym świecie,
- najważniejsze konflikty polityczno-militarne na świecie w XXI w.
|
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest gotów do krytycznego podejścia w zakresie odbieranych treści dotyczących współczesnych stosunków międzynarodowych. [K01] |
DP_1_K04 [4/5] |
umie wskazać, opisać i wyjaśnić konflikty polityczno-militarne w XXI w., w tym ich przyczyny i implikacje (polityczne, gospodarcze, militarne) dla innych państw. [U01] |
DP_1_U01 [3/5] |
umie zidentyfikować i wyjaśnić znaczenie podobieństw i różnic w aktywności wewnętrznej i międzynarodowej państw oraz cele, uwarunkowania i instrumenty realizacji polityki zagranicznej państwa. [U02] |
DP_1_U01 [4/5] |
zna najważniejsze teorie opisujące i wyjaśniające rzeczywistość międzynarodową oraz potrafi wyjaśniać w kontekście tych teorii zdarzenia i procesy zachodzące na świecie. [W01] |
DP_1_W04 [4/5] |
posiada zaawansowaną wiedzę na temat źródeł prawa międzynarodowego oraz najważniejszych podmiotów aktywnych w stosunkach międzynarodowych, w tym najistotniejszych organizacji międzynarodowych. [W02] |
DP_1_W04 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [MSP_1] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
egzamin |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |