Nowe zjawiska w językach słowiańskich
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S1FS19.2023
| Nazwa modułu: | Nowe zjawiska w językach słowiańskich |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FSS1-WS-NZJS06 |
| Kod programu: | W1-S1FS19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie studiujących z nowymi zjawiskami zachodzącymi w językach południowo- i zachodniosłowiańskich, które są wynikiem zmian w otaczającej rzeczywistości (np. tzw. mediatyzacji współczesności). Studenci i studentki poszerzają kompetencje językoznawcze o umiejętności wyjaśnienia przyczyn zmian językowych. Zdobywają również przygotowanie do ich analizy i wartościowania. Wybór omawianych zjawisk obejmuje płaszczyznę językową (fonetyczno-fonologiczną, morfologiczną, leksykalno-semantyczną, składniową), ale także komunikacyjną i/lub tekstową. Ze względu na zmieniającą się rzeczywistość pozajęzykową i jej stały wpływ na język, szczegółowe treści zajęć prowadzonych w ramach modułu i zawarte w sylabusie są regularnie aktualizowane. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Osoba studiująca zna i rozumie w podstawowym stopniu nowe zjawiska występujące we współczesnym języku specjalności (czeskim, chorwackim lub słowackim), a także zmiany i przyczyny zmian, które w nim zachodzą. [W1-FSS1-WS-NZJS06_1] |
K_W01 [5/5] |
Osoba studiująca zna i rozumie w podstawowym stopniu terminologię ogólną i szczegółową odnoszącą się do nowych zjawisk występujących we współczesnych językach południowo- i zachodniosłowiańskich. [W1-FSS1-WS-NZJS06_2] |
K_W06 [5/5] |
Osoba studiująca potrafi zastosować posiadaną wiedzę, analizować nowe zjawiska językowe charakterystyczne dla języka specjalności (czeskim, chorwackim lub słowackim), w tym w porównaniu z innymi językami południowo- i zachodniosłowiańskimi. [W1-FSS1-WS-NZJS06_3] |
K_U06 [4/5] |
Osoba studiująca wyraża gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z obszaru współczesnych zjawisk językowych. [W1-FSS1-WS-NZJS06_4] |
K_K01 [4/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| konwersatorium [W1-FSS1-WS-NZJS06_k] | 30 |
Opis [a03] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Prezentacja [c07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
W1-FSS1-WS-NZJS06_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||