Wprowadzenie do literatury słowackiej Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S1FS19.2023

Nazwa modułu: Wprowadzenie do literatury słowackiej
Kod modułu: W1-FSS1-SK-WLS01
Kod programu: W1-S1FS19.2023
Semestr: semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł Wprowadzenie do literatury słowackiej otwiera serię modułów historycznoliterackich na kierunku filologia słowiańska i ma na celu zapoznanie osób rozpoczynających studia slawistyczne z wybranymi aspektami procesu historycznoliterackiego i periodyzacji literatury słowackiej oraz z najważniejszymi zjawiskami charakteryzującymi literaturę słowacką XX i XXI wieku na tle literatur zachodniosłowiańskich. Podczas konwersatorium osoby studiujące zapoznają się z problematyką i poetyką wybranych dzieł literackich reprezentatywnych dla literatury słowackiej tego okresu. Celem zajęć prowadzonych w ramach tego modułu jest także przygotowanie studiujących do stosowania języka nauk humanistycznych podczas poszukiwania wzajemnych powiązań między tekstami literackimi a kontekstem historycznym, kulturowym i społecznym.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Osoba studiująca zna i rozumie w ogólnym stopniu kluczowe zagadnienia z zakresu procesu historycznoliterackiego dotyczącego literatury słowackiej na tle tradycji literackiej zachodniosłowiańskiego obszaru językowo-kulturowego oraz problemy literatury i kultury słowackiej XX i XXI wieku. [W1-FSS1-SK-WLS01_1]
K_W04 [2/5]
Osoba studiująca zna i rozumie w ogólnym stopniu kluczowe zagadnienia znaczące dla słowackiej kultury literackiej XX i XXI wieku, również w kontekście kultur obszaru Słowiańszczyzny zachodniej. [W1-FSS1-SK-WLS01_2]
K_W07 [2/5]
Osoba studiująca potrafi zastosować posiadaną wiedzę z zakresu wybranych kluczowych zagadnień historii literatury słowackiej XX i XXI i wieku, brać udział w dyskusji na ich temat oraz przedstawiać i oceniać różne stanowiska z uwzględnieniem bazowych ustaleń literaturoznawstwa. [W1-FSS1-SK-WLS01_3]
K_U06 [2/5]
Osoba studiująca wyraża gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu kluczowych zagadnień historii literatury słowackiej XX i XXI wieku i literaturoznawstwa. [W1-FSS1-SK-WLS01_4]
K_K01 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
konwersatorium [W1-FSS1-SK-WLS01_k] 30 Opis [a03] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Prezentacja [c07] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
egzamin W1-FSS1-SK-WLS01_1 W1-FSS1-SK-WLS01_2 W1-FSS1-SK-WLS01_3 W1-FSS1-SK-WLS01_4
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)