Systemy polityczne państw Europy Środkowej i Wschodniej
Kierunek studiów: Politologia
Kod programu: W3-S1PO19.2023

Nazwa modułu: | Systemy polityczne państw Europy Środkowej i Wschodniej |
---|---|
Kod modułu: | W3-PO-S1-SPPESW |
Kod programu: | W3-S1PO19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest wyposażenie studenta w wiedzę z zakresu funkcjonowania elementów systemów politycznych w państwach Europy Środkowej i Wschodniej, a także reżimowych uwarunkowań działania władzy publicznej w tym regionie.
W ramach modułu student poznaje specyfikę współczesnych systemów politycznych państw regionu, a także XX-wieczną ewolucję ustrojowo-polityczną i konstytucyjną wybranych państw Europy Środkowej i Wschodniej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest zdolny do podjęcia analizy i wykazania właściwych oraz niewłaściwych aspektów reżimów i systemów politycznych państw regionu w odniesieniu do demokracji. [K01] |
PO_1_K04 [4/5] |
w oparciu o posiadaną wiedzę jest w stanie wyjaśnić możliwe scenariusze rozwoju wypadków politycznych w zakresie funkcjonowania systemów politycznych państw Europy Środkowej i Wschodniej. [U01] |
PO_1_U01 [3/5] |
potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do przedstawienia prób rozwiązania zasadniczych problemów ustrojowych państw Europy Środkowej i Wschodniej. [U02] |
PO_1_U01 [4/5] |
zna i rozumie prawne, w tym konstytucyjne, uwarunkowania funkcjonowania współczesnych systemów politycznych państw Europy Środkowej i Wschodniej. [W01] |
PO_1_W02 [4/5] |
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu mechanizmy polityczne wystepujące w sferze stosunków międzynarodowych w państwach Europy Środkowej i Wschodniej. [W02] |
PO_1_W02 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [SPPE_1] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] |
egzamin |
U01 |
ćwiczenia [SPPE_2] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |