Zarządzanie publiczne
Kierunek studiów: Politologia
Kod programu: W3-S1PO19.2023

Nazwa modułu: | Zarządzanie publiczne |
---|---|
Kod modułu: | W3-PO-S1-ZP |
Kod programu: | W3-S1PO19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie słuchaczy z nowymi kierunkami zarządzania w sferze publicznej. Ponadto moduł obejmuje treści związane z istotą sektora publicznego i specyfiką zarządzania w tym sektorze (metody, techniki, narzędzia). Istotną część modułu stanowić będzie przedstawienie zasad public governance i new public management oraz i ich roli w procesie kształtowania systemu politycznego i społecznego na różnych poziomach: lokalnym, regionalnym i centralnym. Po zrealizowaniu modułu słuchacz powinien posiadać umiejętność analizowania i interpretowania aktów prawnych i dokumentów strategicznych związanych z omawianą tematyką, co wiąże się z przyjęciem w sektorze publicznym koncepcji strategicznego zarządzania. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Respektuje odmienne perspektywy definiowania i pojmowania polityk publicznych, które wynikają z zajmowania różnych stanowisk doktrynalnych oraz różnego położenia socjoekonomicznego. [K01] |
PO_1_K01 [4/5] |
Jest gotowy do podejmowania innowacyjnych działań na rzecz interesu publicznego, które oparte są na dowodach. [K02] |
PO_1_K02 [4/5] |
Potrafi zdefiniować sfery zarządzania publicznego i ich rolę w procesie kształtowania systemu politycznego i społecznego na różnych poziomach: lokalnym, regionalnym i centralnym. [U01] |
PO_1_U01 [4/5] |
Potrafi określić i wyjaśnić zasady zarządzania publicznego oraz analizować i oceniać proces podejmowania decyzji w sferze publicznej, zwłaszcza w wymiarze ich konsekwencji, z uwzględnieniem relacji pomiędzy polityką a jej determinantami prawnymi, ekonomicznymi, historycznymi, kulturowymi i społecznymi. [U02] |
PO_1_U01 [3/5] |
Posiada wiedzę obejmującą nowe kierunki zarządzania w sferze publicznej, z uwzględnieniem współczesnej myśli polityczno-prawnej oraz dorobku innych nauk. Zna również złożony aparat pojęciowy, związany z zarządzaniem organizacjami sektora publicznego. [W01] |
PO_1_W01 [3/5] |
Ma zaawansowaną wiedzę dotyczącą procesu decyzyjnego w sferze publicznej, specyfiki sektora publicznego oraz narządzi i metod wykorzystywanych w procesie zarządzania publicznego. [W02] |
PO_1_W02 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [ZP_1] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład monograficzny [a02] Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład problemowy [b01] Wykład konwersatoryjny [b02] |
egzamin |
U01 |
ćwiczenia [ZP_2] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |