Seminarium dyplomowe
Kierunek studiów: Politologia
Kod programu: W3-S1PO19.2023

Nazwa modułu: | Seminarium dyplomowe |
---|---|
Kod modułu: | W3-PO-S1-SD1 |
Kod programu: | W3-S1PO19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem seminarium dyplomowego jest wyposażenie osób studiujących w wiedzę i umiejętności pozwalające na zaplanowanie i przeprowadzenie pełnego procesu badawczego, którego efektem końcowym jest przygotowanie przez dyplomanta (przy pomocy i pod nadzorem promotora) samodzielnej, pisemnej wypowiedzi, odpowiadającej kanonom właściwym tekstom akademickim. W ramach seminarium uczestnicy przygotowują się do prowadzenia badania naukowego na wybrany z zakresu kierunkowej problematyki studiów temat. Otrzymują pomoc metodologiczną i merytoryczną, pozwalającą na opanowanie metodyki pisania pracy licencjackiej z uwzględnieniem jej aspektów formalnych, m.in. w zakresie formułowania problemu badawczego, wyboru właściwej metody badawczej, gromadzenia źródeł i ich analizy, opanowania techniki pisania tekstu naukowego czy stosowania właściwego aparatu pojęciowego. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest gotowy do podejmowania refleksji nad znaczeniem wiedzy z zakresu nauk o polityce i administracji w procesie rozwiązywania problemów oraz wyjaśniania i prognozowania zjawisk, procesów i funkcjonowania instytucji. Krytycznie ocenia zdobytą wiedzę i jest gotowy do jej samodzielnego i systematycznego weryfikowania i poszerzania. Przestrzega zasad etycznych i norm prawnych w procesie pisania pracy dyplomowej. [K01] |
PO_1_K01 [4/5] |
Potrafi zastosować metodologię prowadzenia badania naukowego, przedstawić i uzasadnić problem badawczy, cel i zakres pracy, wyjaśnić zastosowanie konkretnych metod i narzędzi badawczych oraz przebieg procesów badawczych. Potrafi pracować pod kierunkiem opiekuna naukowego, identyfikować własne błędy i zaakceptować konstruktywną krytykę. [U01] |
PO_1_W01 [4/5] |
Potrafi zorganizować warsztat pracy oraz zaplanować etapy pracy, zbierać, selekcjonować i analizować materiały źródłowe, samodzielnie opracować i przeprowadzić badanie oraz zaprezentować wyniki badania i sformułować wnioski. Ceni wartość samodzielnej pracy badawczej i naukowej. Umie zredagować tekst pracy dyplomowej oraz starannie go edytować. [U02] |
PO_1_U04 [4/5] |
Ma wiedzę na temat metodyki pisania pracy dyplomowej oraz wymagań dotyczących technicznego przygotowania i edycji pracy. Rozumie konieczność rzetelnego dokumentowania wypowiedzi naukowej i zna zasady etyczne obowiązujące w pracy badawczej. [W01] |
PO_1_W01 [4/5] |
Zna na problematykę i stan wiedzy w zakresie wybranych zagadnień szczegółowych związanych z dziedziną studiów oraz metody rozpoznania / badania właściwe dla kierunku studiów. [W02] |
PO_1_W04 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
seminarium [SD1_1] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |