Inżynieria powierzchni materiałów
Kierunek studiów: Inżynieria materiałowa
Kod programu: W4-S1MA19.2023
| Nazwa modułu: | Inżynieria powierzchni materiałów |
|---|---|
| Kod modułu: | IM1A_IPM |
| Kod programu: | W4-S1MA19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Inżynieria Powierzchni Materiałów umożliwia studentom zdobycie wiedzy na temat różnych metod modyfikacji powierzchni materiałów inżynierskich. W ramach tego przedmiotu rozwijana jest umiejętność krytycznej analizy, oceny i wyboru odpowiednich metod modyfikacji powierzchni, uwzględniając specyficzne cechy materiałów inżynierskich oraz wymagania związane z ich zastosowaniem. Studenci uczą się identyfikować, formułować i rozwiązywać zadania inżynierskie związane z modyfikacją powierzchni materiałów, korzystając z metod analitycznych, symulacyjnych i eksperymentalnych. W tym procesie uwzględniane są aspekty systemowe, pozatechniczne, etyczne i ekonomiczne. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Rozumienie budowy powierzchni i warstw wierzchnich materiałów inżynierskich; poznanie zjawisk i procesów zachodzących na granicy materiał – środowisko; Poznanie metod modyfikacji powierzchni w celu poprawy właściwości użytkowych materiałów inżynierskich [IM1A_IPM_1] |
IM1A_W03 [3/5] |
Umiejętność krytycznej analizy, oceny i wyboru metod modyfikacji powierzchni z uwzględnieniem specyficznych wymagań związanych z ich zastosowaniem. [IM1A_IPM_2] |
IM1A_U04 [3/5] |
Umiejętność identyfikowania, formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich związanych z modyfikacją powierzchni materiałów inżynierskich, wykorzystując metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne, przy uwzględnieniu aspektów systemowych, pozatechnicznych, etycznych i ekonomicznych. [IM1A_IPM_3] |
IM1A_U01 [3/5] |
Posiadanie wiedzy na temat trendów rozwojowych i nowych osiągnięć w zakresie modyfikacji powierzchni materiałów oraz świadomości konieczności regularnego aktualizowania tej wiedzy. [IM1A_IPM_4] |
IM1A_W08 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [IM1A_IPM_fs1] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] |
egzamin |
IM1A_IPM_1 |
| laboratorium [IM1A_IPM_fs2] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Pokaz/demonstracja [c06] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
IM1A_IPM_2 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||