Podstawy zasad przygotowywania dokumentacji
Kierunek studiów: Aquamatyka - interdyscyplinarne gospodarowanie środowiskami wodnymi
Kod programu: W2-S1AQ20.2023
| Nazwa modułu: | Podstawy zasad przygotowywania dokumentacji |
|---|---|
| Kod modułu: | W2-AQ-S1-019 |
| Kod programu: | W2-S1AQ20.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Na wykładach student poznaje: źródła informacji wykorzystywanych między innymi w dokumentacjach hydrologicznych i hydrogeologicznych, prognozach, ocenach oddziaływania na środowisko. W laboratorium student nabywa umiejętności: stosowania zaawansowanych technik i narzędzi do opisu zjawisk i analizy danych pomocnych w wykonywaniu prognoz, ocen oddziaływania na środowisko. W oparciu o zdobyte umiejętności przygotowuje prace pisemne z zakresu oceny oddziaływania na środowisko. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): |
Ćwiczenia terenowe z podstaw hydrogeologii [W2-AQ-S1-045]
Ćwiczenia terenowe z podstaw hydrologii [W2-AQ-S1-046] Podstawy chemii [W2-AQ-S1-012] Podstawy hydrobiologii [W2-AQ-S1-008] Podstawy hydrogeologii [W2-AQ-S1-010] Podstawy hydrologii [W2-AQ-S1-009] |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Zna podstawy specjalistycznych metod opracowania dokumentacji hydrologicznych i hydrogeologicznych. [W2-AQ-S1-019 _1] |
AQ1_W01 [4/5] |
Ma podstawową wiedzę z zakresu hydrologii, hydrogeologii, hydrobiologii i chemii umożliwiającą dostrzeganie związków i zależności zjawisk. [W2-AQ-S1-019 _2] |
AQ1_W01 [2/5] |
Zna podstawy praktycznych zastosowań aktualnej wiedzy hydrologicznej. [W2-AQ-S1-019 _3] |
AQ1_W01 [3/5] |
Zna podstawy praktycznych zastosowań aktualnych rozporządzeń i aktów prawnych oraz dokumentów planistycznych tj. plany gospodarowania wodami w obszarach dorzeczy. [W2-AQ-S1-019 _4] |
AQ1_W01 [3/5] |
Posiada podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie przygotowywania analiz na potrzeby dokumentacji hydrogeologicznych, hydrologicznych, raportów, prognoz, ocen oddziaływania na środowisko. [W2-AQ-S1-019 _5] |
AQ1_W01 [2/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [W2-AQ-S1 _019_fs_1] | 10 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
zaliczenie |
W2-AQ-S1-019 _1 |
| laboratorium [W2-AQ-S1 _019_fs_2] | 15 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
W2-AQ-S1-019 _1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||