Konwersatorium kognitywistyczne 2 Kierunek studiów: Kognitywistyka
Kod programu: W1-S1KO19.2023

Nazwa modułu: Konwersatorium kognitywistyczne 2
Kod modułu: KO1_KK2
Kod programu: W1-S1KO19.2023
Semestr: semestr zimowy 2024/2025
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu Konwersatorium kognitywistyczne 2 jest poszerzenie umiejętności dyskutowania na temat wybranych zagadnień kognitywistycznych. Zagadnienia te analizowane będą w kontekście współczesnych debat prowadzonych w ramach kognitywistyki, ze świadomością ich związku z innymi dyscyplinami wiedzy. W trakcie zajęć osoby studiujące poszerzą umiejętność problemowego podejścia do zagadnień oraz umiejętność wyróżniania i analizowanie poszczególnych kwestii, a także widzenia ich w szerszej całości (syntetyzowania). Dzięki wysokiemu poziomowi uszczegółowienia i problematyzacji, moduł stanowi poszerzenie – zarówno w sensie metodologicznym, jak i merytorycznym – tematyki badanej w ramach różnych dyscyplin tworzących kognitywistykę. W ten sposób poszerza on umiejętności wymagane zarówno w samodzielnej pracy naukowej, jak i zdolność popularyzacji wyników analizowanych zagadnień.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma zaawansowaną wiedzę na temat miejsca i znaczenia kognitywistyki w systemie nauk oraz zróżnicowania pojęciowego i metodologicznego dyscyplin ją tworzących, zdając sobie sprawę z różnych problemów i trudności badań omawianych w ramach Konwersatorium kognitywistycznego 2. [KO1_KK2_1]
KO1_W01 [2/5] KO1_W02 [2/5]
Ma zaawansowaną wiedzę na temat programów badawczych oraz współczesnych technologii stosowanych w kognitywistyce omawianych na Konwersatorium kognitywistycznym 2, dostrzega ich wpływ na inne obszary wiedzy, kultury i gospodarki. [KO1_KK2_2]
KO1_W07 [2/5] KO1_W09 [3/5] KO1_W10 [2/5]
Potrafi wziąć czynny udział w debacie na temat zagadnień poruszanych w ramach Konwersatorium kognitywistycznego 2, prowadząc merytoryczny dialog nie tylko z osobami ze środowiska akademickiego. [KO1_KK2_3]
KO1_U06 [3/5]
Potrafi pracować w zespole, także interdyscyplinarnym, zajmującym się problematyką omawianą w ramach Konwersatorium kognitywistycznego 2, pełniąc w nim różne role. [KO1_KK2_4]
KO1_U10 [3/5]
Wyraża gotowość do śledzenia postępów wiedzy kognitywistycznej prezentowanej w ramach Konwersatorium kognitywistycznego 2 i podnoszenia kompetencji w zakresie jej wykorzystania w praktyce społecznej oraz działania na rzecz interesu publicznego. [KO1_KK2_5]
KO1_K03 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
konwersatorium [KO1_KK2_k] 30 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
zaliczenie KO1_KK2_1 KO1_KK2_2 KO1_KK2_3 KO1_KK2_4 KO1_KK2_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)