Polimery dla medycyny
                                    
    Kierunek studiów: Inżynieria biomedyczna
    
    Kod programu: W4-S1IB19.2023
                                
                                
                                
| Nazwa modułu: | Polimery dla medycyny | 
|---|---|
| Kod modułu: | 08-IBIB-S1-17-5-PM | 
| Kod programu: | W4-S1IB19.2023 | 
| Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 | 
| Język wykładowy: | polski | 
| Forma zaliczenia: | zaliczenie | 
| Punkty ECTS: | 3 | 
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł "Polimery dla medycyny" pozwala studentowi/studentce na zdobycie informacji z zakresu polimerowych materiałów wykorzystywanych do celów medycznych. Dzięki temu student/studentka powinien/powinna być zdolny/a do dokonania klasyfikacji wspomnianych materiałów oraz wyróżnienia kluczowych kryteriów ich doboru. Powinna także mieć świadomość zachodzenia procesów biodegradacji i skutków ich oddziaływania na organizm ludzki. Zrozumienie powiązania pomiędzy strukturą chemiczną, fazową na różnych poziomach organizacji i stanem powierzchni materiałów polimerowych, a ich właściwościami użytkowymi pozwoli na świadomy wybór materiału do wskazanej aplikacji. Wybór ten oparty jest także na orientacji w bieżących trendach rozwoju chemii materiałów polimerowych wykorzystywanych w celach medycznych.  | 
    
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy | 
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] | 
|---|---|
Wiedza obejmująca klasyfikację, budowę strukturalną, właściwości oraz sposoby wytwarzania materiałów polimerowych stosowanych w obszarze medycyny oraz ich oddziaływanie na organizmy żywe; orientacja w bieżących trendach rozwoju chemii materiałów polimerowych stosowanych w celach medycznych. [K_1]  | 
                
                    
                        W04 [1/5]  | 
            
Ma zaawansowaną wiedzę pozwalającą na rozróżnianie podstawowych grup materiałów polimerowych do zastosowań medycznych [K_2]  | 
                
                    
                        W07 [3/5]  | 
            
Umiejętność oceny podstawowych właściwości i możliwości aplikacji wskazanego materiału polimerowego w medycynie. Umiejętność wyboru metody (narzędzi) do wykonania zadania. [K_3]  | 
                
                    
                        U14 [3/5]  | 
            
Rozwój świadomości konsekwencji stosowania biomateriałów polimerowych w obszarze medycyny [K_4]  | 
                
                    
                        K02 [1/5]  | 
            
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się | 
|---|---|---|---|---|
| wykład [k_fs_1] | 15 | 
                    
                        Wykład informacyjny/kursowy [a01]  | 
                zaliczenie | 
                    
                        K_1 | 
            
| ćwiczenia [k_fs_2] | 30 | 
                    
                        Objaśnienie/wyjaśnienie [a05]  Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03]  | 
                zaliczenie | 
                    
                        K_1 | 
            
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis | 
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach  | 
        
            
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć  | 
        
            
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)  | 
        
            
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć   lub  służących przygotowaniu się do nich  | 
        
            
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią  jego zapisów  | 
        
            
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie  | 
        
            
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się  | 
        
            
| Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie  | 
        
    
| Załączniki | 
|---|
| Opis modułu (PDF) | 
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy | 
| (brak danych) | ||