Aplikacje mobilne Kierunek studiów: Inżynieria biomedyczna
Kod programu: W4-S2IB19.2022

Nazwa modułu: Aplikacje mobilne
Kod modułu: 08-IBMS-S2-18-3-AM
Kod programu: W4-S2IB19.2022
Semestr: semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem zajęć jest przedstawienie studentom procesu tworzenia aplikacji dla urządzeń mobilnych z użyciem wizualnych metod programowania. Studenci poznają pojęcia związane z aplikacjami mobilnymi tj. tworzenie GUI, sterowanie działaniem programu, komunikacja z urządzeniami, przechowywanie danych. Zdobyte informacje umożliwią przygotowanie własnej aplikacji pozwalającej na rejestrowanie, odczyt sygnałów urządzeń mobilnych lub sterowanie urządzeniami zewnętrznymi za pomocą graficznego interfejsu użytkownika. Studenci zapoznają się także z przykładowymi możliwościami wykorzystania urządzeń mobilnych w szeroko rozumianych zastosowaniach związanych z inżynierią biomedyczną. Docelowo każdy ze studentów przygotuje własną aplikację mobilną pozwalającą na sterowanie wykonanym wcześniej urządzeniem np. pojazdem, manipulatorem czy robotem. Rezultaty prac będą oceniane z na podstawie wykonanego projektu i kolokwium.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma wiedzę z informatyki dotyczącą możliwości oraz przykładów zastosowania technologii informatycznych w inżynierii biomedycznej. [k_1]
W03 [4/5]
Zna zagadnienia związane z budową i działaniem współczesnych, medycznych systemów informatycznych, potrafi scharakteryzować zadania realizowane przez elementy takiego systemu informatycznego. [k_2]
W07 [5/5]
Potrafi zaprojektować aplikację w wybranej technologii oraz wykorzystać urządzenia elektroniczne w zastosowaniach medycznych i biomedycznych. [k_3]
W10 [5/5]
Potrafi samodzielnie pozyskiwać informacje dotyczące rozwiązywanego problemu inżynierskiego z dostępnych materiałów w języku polskim i angielskim. [k_4]
U01 [4/5]
Biegle obsługuje komputer, potrafi korzystać z Internetu i oprogramowania użytkowego. [k_5]
U07 [5/5]
Jest świadomy bardzo szybkiego rozwoju techniki jako dziedziny wiedzy zarówno pod względem teoretycznych metod jak i nowych rozwiązań. [k_6]
K01 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Kolokwium [k_w_1]
Przewidziane są maksymalnie dwa kolokwia związane z tematyką tworzenia aplikacji mobilnych przy użyciu omawianych na zajęciach technologii.
k_1 k_2 k_4
Projekt idywidualny [k_w_2]
Projekt i implementacja aplikacji mobilnej zgodnie z założeniami podanymi przez prowadzącego. Omówienie działania stworzonej aplikacji.
k_3 k_4 k_5 k_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [k_fs_1]
Podczas wykładu prowadzący prezentuje zagadnienia dotyczące modułu, omawia terminologię, metody i wykorzystywane narzędzia.
10
Praca ze wskazaną literaturą obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy omawianej na wykładach.
10 Kolokwium [k_w_1] Projekt idywidualny [k_w_2]
laboratorium [k_fs_2]
Na ćwiczeniach laboratoryjnych studenci zapoznają się z przykładowymi rozwiązaniami oraz tworzą własną aplikację mobilną pod kierunkiem prowadzącego.
20
Samodzielne studiowanie tematyki zajęć na podstawie zadanej literatury. Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów oraz opracowanie własnej aplikacji.
20 Kolokwium [k_w_1] Projekt idywidualny [k_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)