Organizacja i zarządzanie mediami Kierunek studiów: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Kod programu: W3-S2DK19.2022

Nazwa modułu: Organizacja i zarządzanie mediami
Kod modułu: OZM
Kod programu: W3-S2DK19.2022
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem modułu jest poszerzenie i usystematyzowanie wiedzy na temat organizacji i zarządzania mediami. Będzie to wiedza o zasadach działania małych organizacji medialnych funkcjonujących na rynku lokalnym, jak i wielkich globalnych koncernów, których produkty trafiają do większości odbiorców mediów na całym świecie. Rozumie wpływ postępu technicznego i przemian cywilizacyjnych działalność przedsiębiorstw medialnych. Moduł ma dostarczyć elementów praktycznej wiedzy na temat procesów ekonomicznych w małej firmie. Uczyć zarzadzania pracownikami i zasobami.
Wymagania wstępne:
Ogólna znajomość funkcjonowania systemów medialnych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
prawidłowo rozpoznaje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu dziennikarza i pokrewnych profesji, zwłaszcza ich roli w szerszych procesach cywilizacyjnych [K01]
K03 [3/5]
wykazuje gotowość do wszechstronnego uczestnictwa we współczesnym dyskursie medialnym oraz do samodzielnej i krytycznej oceny współkreowanej przez media rzeczywistości. [K02]
K04 [3/5]
potrafi wykorzystywać poszerzoną wiedzę teoretyczną z zakresu nauki o organizacji i zarządzaniu w mediach oraz powiązanych z nią dyscyplin naukowych w celu analizowania, interpretowania procesów komunikacyjnych z wykorzystaniem terminologii i paradygmatów właściwych tym naukom [U01]
U02 [4/5]
potrafi dokonać pogłębionej autorefleksji własnych działań w celu ich doskonalenia w przyszłości w oparciu o posiadaną wiedzę i dotychczasową praktykę zawodową [U02]
U03 [3/5]
zna na poziomie rozszerzonym terminologię używaną w nauce o organizacji i zarządzaniu. [W01]
W01 [3/5]
ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania rynku medialnego, procesów konwergencji, zarządzania informacją oraz skutków przemian technologicznych i cywilizacyjnych dla przemysłu medialnego. [W02]
W02 [4/5] W05 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [W1]
Egzamin przeprowadzany w formie określonej przez osobę prowadzącą wykład w sylabusie.
U01 U02 W01 W02
Zaliczenie [W2]
Zaliczenie przeprowadzane w formie określonej przez osobę prowadzącą ćwiczenia w sylabusie.
K01 K02 U01 U02 W02
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [FZ1]
wykład
15
Praca własna studenta obejmuje: - studiowanie literatury przedmiotu, - przygotowania do egzaminu
30 Egzamin [W1]
ćwiczenia [FZ2]
Zajęcia prowadzone są z użyciem poniższych metod: - dyskusja moderowana przez prowadzącego ćwiczenia, - ćwiczenia pragmatyczne.
15
Praca własna studenta obejmuje: - studiowanie literatury przedmiotu, - przygotowania do kolokwium lub językowego projektu.
50 Zaliczenie [W2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)