Nowe media komunikacyjne Kierunek studiów: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Kod programu: W3-N2DK19.2022

Nazwa modułu: Nowe media komunikacyjne
Kod modułu: NMK
Kod programu: W3-N2DK19.2022
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem zajęć realizowanych w ramach modułu Nowe Media Komunikacyjne jest zapoznanie studentów z technologicznymi, społecznymi, ekonomicznymi i politycznymi skutkami przemian w komunikowaniu masowym i komunikacji społecznej, spowodowanymi powstaniem i rozwojem tzw. nowych mediów, a zwłaszcza Internetu.
Wymagania wstępne:
Posiadanie wiedzy z zakresu teorii komunikowania masowego oraz społecznego i kulturowego oddziaływania mediów masowych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności dotyczących zwłaszcza zjawisk komunikacyjnych, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania i rozwoju zawodowego [K1]
K01 [4/5]
umie uczestniczyć w przygotowaniu komunikacyjnych aspektów złożonych projektów społecznych zarówno w skali lokalnej, krajowej i międzynarodowej [K2]
K05 [3/5]
potrafi wykorzystywać poszerzoną wiedzę teoretyczną z zakresu nauki o mediach oraz powiązanych z nią dyscyplin naukowych w celu analizowania, interpretowania procesów komunikacyjnych z wykorzystaniem terminologii i paradygmatów właściwych tym naukom [U1]
U02 [5/5]
rozumie złożoność przebiegu zjawisk komunikacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, zarówno w wymiarze lokalnych, krajowym jak i międzynarodowym [U2]
U10 [3/5]
zna na poziomie rozszerzonym terminologię używaną w nauce o mediach (zwłaszcza teorii komunikowania masowego) i rozumie jej źródła oraz zastosowanie w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych zajmujących się badaniem zjawiska komunikacji, zwłaszcza w wymiarze masowym [W1]
W01 [3/5]
ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju dziennikarstwa i komunikacji społecznej jego nurtach, rozumie ich społeczno-polityczne i ekonomiczno-technologiczne uwarunkowania [W2]
W06 [3/5]
ma pogłębioną wiedzę na temat tendencji rozwojowych i uwarunkowań funkcjonowania współczesnych mediów masowych (także nowych mediów) i ich rolę w różnych aspektach funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa informacyjnego [W3]
W02 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie [W1]
Zaliczenie przeprowadzane w formie określonej przez osobę prowadzącą zajęcia w sylabusie.
K1 K2 U1 U2 W1 W2 W3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [FZ]
analiza treści wskazanych tekstów z literatury przedmiotu w oparciu o dyskusję oraz przygotowanie indywidualnych i grupowych zadań problemowych
20
przygotowanie się do zajęć poprzez samodzielną lekturę wskazanych tekstów lub indywidualne bądź grupowe analizowanie samodzielnie opracowanych tekstów, informacji, danych
55 Zaliczenie [W1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)