Debating Skills
Kierunek studiów: Międzynarodowe studia nauk politycznych i dyplomacji
Kod programu: W3-S1MS21.2.2022

Nazwa modułu: | Debating Skills |
---|---|
Kod modułu: | DES |
Kod programu: | W3-S1MS21.2.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Zaznajomienie studentów z tajnikami skutecznych wystąpień publicznych. Po zrealizowaniu modułu student powinien posiadać wiedzę niezbędną do identyfikacji czynników wpływających na wystąpienia publiczne. Nabędzie również umiejętność wygłaszania własnych wystąpień oraz bronienia własnego punktu widzenia. |
Wymagania wstępne: | Student powinien znać podstawowe terminy z zakresu wiedzy o społeczeństwie. |
Literatura podstawowa: | Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2016.
Harvard Business School, Wystąpienia publiczne. Zostań mistrzem retoryki, Wydawnictwo Studio Emka, 2006.
Kordziński J., Przemów do nich. Teoria i praktyka wystąpień publicznych, Wydawnictwo Onepress, 2016.
Kutnyj P., Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych. Na żywo i online, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020.
Murdoch A., Prezentacje i wystąpienia publiczne w public relations, Wydawnictwo Poltext, 2001.
Rzędowska A., Rzędowski J., Mówca doskonały. Wystąpienia publiczne w praktyce, Wydawnictwo Onepress, 2018.
Thomson P., Sposoby komunikacji interpersonalnej. Spraw, by cię słuchano i odnieś sukces, Wydawnictwo Zysk i S-ka, 1998.
Trojanowski M., Prezentacja i wystąpienia publiczne w biznesie. Istota, uwarunkowanie, badanie, wydawnictwo PWN, 2018. |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w życiu publicznym. [DES_K_1] |
MS_1_K02 [5/5] |
Student wykorzystuje wiedzę z zakresu teorii wystąpień publicznych w komunikowaniu się z otoczeniem. [DES_K_2] |
MS_1_K01 [3/5] |
Student potrafi przygotowywać skuteczne wystąpienie publiczne i wygłaszać je. [DES_U_1] |
MS_1_U08 [5/5] |
Student w sposób merytoryczny prezentuje publicznie własne stanowisko, szanując odmienne poglądy. [DES_U_2] |
MS_1_U03 [5/5] |
Ma kompetencje językowe w pozwalające na sprawne komunikowanie się w zakresie debat publicznych w języku obcym. [DES_U_3] |
MS_1_U03 [4/5] |
Student posiada podstawową wiedzę na temat metod i technik stosowanych w wystąpieniach publicznych. [DES_W_1] |
MS_1_W13 [3/5] |
Student posiada podstawową wiedzę na temat procesów komunikacji interpersonalnej i społecznej. [DES_W_2] |
MS_1_W19 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Zaliczenie [DES_w_1] | Weryfikacja efektów uczenia się została dokładnie określona w sylabusie stworzonym dla modułu. |
DES_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
laboratorium [DES_fs_1] | Zajęcia prowadzone są z użyciem następujących metod:
- dyskusja moderowana,
- opis wyjaśniający,
- dyskusja piramidowa,
- dyskusja okrągłego stołu,
- metoda „burzy mózgów”
- aranżowanie debat,
- analizowanie i rozwiązywanie problemów praktycznych i teoretycznych. |
30 | Praca własna studenta obejmuje:
- zapoznanie się z literaturą przedmiotu,
- aktywność w czasie zajęć,
- przygotowywanie wystąpień ustnych,
- przygotowanie do zaliczenia. |
45 |
Zaliczenie [DES_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |