UWARUNKOWANIA PRAWNE I MARKETING SZTUKI CZ.1 Kierunek studiów: Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej
Kod programu: W6-S1PG19.2022

Nazwa modułu: UWARUNKOWANIA PRAWNE I MARKETING SZTUKI CZ.1
Kod modułu: 13- PG1A -UPMS.1
Kod programu: W6-S1PG19.2022
Semestr: semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 1
Opis:
Celem modułu jest wyposażenie studenta w wiedzę, która umożliwi rozumienie funkcjonowania rynku sztuki i rozpoznania szans na zajęcie w nim pozycji zgodnie ze swoimi kapitałami (społecznym i kulturowym); pozwoli na orientację w zakresie aktualnego świata sztuki ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki polskiego pola sztuki uwarunkowanego światem ekonomicznym, politycznym, akademickim, dziennikarskim, religijnym; przygotowanie do kompetentnego sprawowania roli organizatora imprez artystycznych (w jej rozmaitych odmianach), prowadzenia przedsięwzięć o charakterze kulturalnym (autorskie i zbiorowe).
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Dysponuje rozszerzoną wiedzą na temat kontekstu kulturowego sztuk plastycznych w powiązaniu z innymi dziedzinami wiedzy [w tym filozofii, estetyki i socjologii], zjawiskami współczesnego życia i kultury. [13-PG-S1-UPMS.1_1]
13-PG1P-W08 [4/5]
Zna formy i specyfikę zachowań związanych z publicznymi prezentacjami własnych dokonań i wystąpieniami omawiającymi i promującymi sztukę (rozpoznaje swoje możliwości w obszarze sztuki). [13-PG-S1-UPMS.1_10]
13-PG1P-U12 [4/5]
Umie gromadzić, analizować i w świadomy sposób interpretować informacje potrzebne do funkcjonowania jako społeczny aktor w obszarze sztuki (niezależnie od zajmowanej pozycji). [13-PG-S1-UPMS.1_11]
13-PG1P-K01 [4/5]
Zna uwarunkowania i związki pomiędzy rynkiem ekonomicznym i rynkiem „na opak” a koniunkturalną sztuką czy awangardą. [13-PG-S1-UPMS.1_2]
13-PG1P-W10 [3/5]
Dysponuje wiedzą na temat technologii, kultury medialnej i nowych mediów stosowanych w obrębie upowszechniania sztuki (w obiegu komercyjnym i niekomercyjnym). [13-PG-S1-UPMS.1_3]
13-PG1P-W11 [2/5]
Ma wiedzę o marketingowych aspektach sztuki oraz funkcjonowania rynku oraz obiegu sztuki. [13-PG-S1-UPMS.1_4]
13-PG1P-W10 [4/5]
Zna finansowe aspekty wykonywania zawodu artysty-plastyka i edukatora sztuki. [13-PG-S1-UPMS.1_5]
13-PG1P-W10 [3/5]
Ma świadomość zależności między teoretycznymi a praktycznymi aspektami doświadczenia sztuki, dysponuje też wiedzą o wybranych strategiach jej funkcjonowania w urynkowionym i nieurynkowionym obszarze społecznym. [13-PG-S1-UPMS.1_6]
13-PG1P-W12 [2/5]
Zna zależność między kapitałem ekonomicznym a kapitałem kulturowym I psychiczną dyspozycją odbioru sztuki. [13-PG-S1-UPMS.1_7]
13-PG1P-W10 [2/5]
Posiada umiejętność przygotowywania prac pisemnych dotyczących zagadnień związanych z kulturą artystyczną, edukacją artystyczną, potrafi również przygotować wystąpienie ustne. [13-PG-S1-UPMS.1_8]
13-PG1P-U10 [3/5]
Dysponuje umiejętnościami językowymi oraz pojęciami niezbędnymi dla zagadnień związanych z problematyką zarządzania sztuką i jej upowszechniania. [13-PG-S1-UPMS.1_9]
13-PG1P-U11 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin końcowy [13- PG1A-UPMS.1_w_1]
Weryfikacja wiedzy w oparciu o treść wykładów oraz wskazaną w sylabusie literaturę.
13-PG-S1-UPMS.1_1 13-PG-S1-UPMS.1_10 13-PG-S1-UPMS.1_11 13-PG-S1-UPMS.1_2 13-PG-S1-UPMS.1_3 13-PG-S1-UPMS.1_4 13-PG-S1-UPMS.1_5 13-PG-S1-UPMS.1_6 13-PG-S1-UPMS.1_7 13-PG-S1-UPMS.1_8 13-PG-S1-UPMS.1_9
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [13- PG1A-UPMS.1_fs_1]
Wykład wprowadzający do zrozumienia genezy i istoty najważniejszych zagadnień przedmiotu połączony z dyskusją i prezentacją wykonanych projektów.
15
Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy odnośnie wskazanych zagadnień podstawowych oraz lekturę wybranych tekstów poszerzających wiedzę; przygotowanie projektu w grupach kilkuosobowych oraz materiału do dyskusji w oparciu o odpowiedni materiał wizualny i tekstowy.
15 Egzamin końcowy [13- PG1A-UPMS.1_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)