Broker edukacyjny Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2014

Nazwa modułu: Broker edukacyjny
Kod modułu: 12-PE-DZ-N1-3BE
Kod programu: 12-N1PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Broker edukacyjny jest modułem wprowadzającym w zagadnienia doradztwa edukacyjnego. Ważnym celem zajęć będzie poznanie kim jest broker edukacyjny, jakie są jego zadania i rola w procesie szeroko rozumianego doradztwa zawodowego obejmującego nie tylko wybór przyszłego zawodu ale również wybór określonej ścieżki edukacyjnej z uwzględnieniem indywidualnych możliwości psychofizycznych danego człowieka
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość konieczności ciągłego doskonalenia swoich umiejętności i uzupełniania wiedzy, rozumie konieczność rozwoju osobistego [_K_1]
K_K01 [3/5]
ma rozwinięte kompetencje komunikacyjne i umiejętnie z nich korzysta w projektowaniu działalności zawodowej zgodnie z przestrzeganiem zasad etyki zawodowej [_K_2]
K_K02 [3/5] K_K04 [3/5] KNO_K02 [4/5]
posiada podstawową wiedzę o różnych zjawiskach społecznych, edukacyjnych, potrafi je zanalizować i łączyć w działaniach brokerskich z formułowaniem propozycji ścieżki rozwoju człowieka pozostającego na różnych etapach dojrzewania zawodowego [_U_1]
K_U01 [3/5] KNO_U01 [3/5]
ma praktyczne umiejętności w zakresie diagnozowania umiejętności oraz predyspozycji zawodowych, dokonuje analizy rozwoju ścieżki zawodowej, tworzy i prowadzi rozmaite formy metodyczno-organizacyjne lub wspierające pracę nad udoskonalaniu potencjału zawodowego człowieka na różnym etapie jego rozwoju; potrafi rozpoznawać potrzeby uczestników zgodnie z nimi planować działania aktywizujące ich zawodowo [_U_2]
K_U03 [3/5] K_U10 [3/5] KN_U03 [3/5]
posiada wiedzę na temat aktualnych trendów z zakresu indywidualnego rozwoju zawodowego człowieka, popartą ogólną wiedzą dotyczącą wychowania i kształcenia dzieci i młodzieży w oparciu o wybrane filozoficzne, społeczne i psychologiczne koncepcje rozwoju człowieka [_W_1]
K_W02 [3/5] K_W04 [3/5] KN_W03 [4/5]
zna metody pracy brokera edukacyjnego oraz zawodów pokrewnych, a także posiada wiedzę z zakresu metod, zasad oraz przebiegu diagnozowania możliwości rozwoju zawodowego, ma wiedzę z zakresu poradnictwa edukacyjnego, zawodowego oraz życiowego a także wie w jaki sposób udzielić w wsparcia w wymienionych obszarach [_W_2]
K_W13 [3/5] K_W16 [3/5] KN_W10 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin pisemny w formie testu [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości wiedzy przekazywanej na wykładach, ćwiczeniach oraz zaczerpniętej z literatury przedmiotu.
_W_1 _W_2
analiza indywidualnego przypadku-praca grupowa [_w_2]
próba stworzenia własnego modelu doradztwa zawodowego w odniesieniu do konkretnych potrzeb człowieka z uwzględnieniem jego predyspozycji zawodowych oraz zaprojektowanie ścieżki edukacyjnej. Celem jest weryfikacja umiejętności wykorzystania wiedzy teoretycznej w konkretnej sytuacji praktycznej
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
wykład podstawowych teoretycznych zagadnień z wykorzystaniem metod audiowizualnych; praca zespołowa nad indywidualnym przypadkiem dotyczącym rozwoju drogi zawodowej
9
analiza literatury przedmiotu; wykonanie projektu indywidualnego przypadku, dyskusja, konsultacje podstaw projektów
41 egzamin pisemny w formie testu [_w_1] analiza indywidualnego przypadku-praca grupowa [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)