Praktyka dydaktyczna w szkole ponadpodstawowej, semestr 2.
Kierunek studiów: Filologia germańska
Kod programu: W1-S2FG19.2022

Nazwa modułu: | Praktyka dydaktyczna w szkole ponadpodstawowej, semestr 2. |
---|---|
Kod modułu: | 0245-FGS2-PD2-2 |
Kod programu: | W1-S2FG19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | niemiecki |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Zgodnie z programem studiów II stopnia studenci są zobowiązani do realizacji praktyki zawodowej – dydaktycznej w wymiarze 30 h, jako kontynuacja praktyk w placówce oświaty, oferującej kształcenie na 3 i kolejnych etapach edukacji. Celem praktyki zawodowej jest praktyczne wykorzystanie pogłębionej wiedzy teoretycznej oraz umiejętności szczegółowych zdobytych w trakcie studiów, a także ocena własnych rozszerzonych kompetencji: językowych oraz interpersonalnych, społecznych. Wybierając placówkę, w której odbędą się praktyki zawodowe, studiujący przygotowuje się do wejścia na rynek pracy oraz dokonuje wstępnego zaprogramowania rozwoju własnej ścieżki zawodowej. W czasie pobytu na praktyce studiujący realizują założone efekty uczenia się, zapoznają z życiem szkoły oraz współpracują z nauczycielem języka niemieckiego, będącym ich opiekunem. Po realizacji praktyk dydaktycznych studiujący zobowiązani są do przedstawienia opiekunowi praktyk z ramienia Uniwersytetu Śląskiego raportu z realizacji praktyk oraz arkusza oceny praktyk |
Wymagania wstępne: | zgodnie z sylabusem |
Literatura podstawowa: | zgodnie z sylabusem |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
pogłębia zdobytą wiedzę w zakresie nauczania przedmiotu na 3 i kolejnych etapach szkoły ponadpodstawowej w obszarach w obszarze szczegółowych zadań dydaktycznych realizowanych przez placówką [0245-FGS2-PD2_1] |
FGN_W01 [3/5] |
pogłębia zdobytą wiedzę w zakresie nauczania przedmiotu na 3 i kolejnych etapach szkoły ponadpodstawowej w obszarach funkcjonowania oraz organizacji pracy dydaktycznej szkoły [0245-FGS2-PD2_2] |
FGN_W08 [3/5] |
pogłębia zdobytą wiedzę w zakresie nauczania przedmiotu na 3 i kolejnych etapach szkoły ponadpodstawowej w obszarze specyfiki dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej w placówce [0245-FGS2-PD2_3] |
FGN_W08 [3/5] |
nabył szczegółowe umiejętności w zakresie wyciągania trafnych wniosków z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela przedmiotu w szkole ponadpodstawowej, jego interakcji z uczniami oraz sposobu planowania i przeprowadzania zajęć dydaktycznych; aktywnej obserwacji stosowanych przez nauczyciela metod i form pracy oraz wykorzystywania pomocy dydaktycznych, a także sposobów oceniania uczniów oraz zadawania i sprawdzania pracy domowej; [0245-FGS2-PD2_4] |
FGN_U07 [4/5] |
nabył szczegółowe umiejętności w zakresie samodzielnego zaplanowania i przeprowadzenia pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych serii lekcji lub zajęć [0245-FGS2-PD2_5] |
FGN_U09 [4/5] |
nabył szczegółowe umiejętności w zakresie dogłębnej analizy, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacji i zdarzeń pedagogicznych zaobserwowanych lub doświadczonych w czasie praktyk [0245-FGS2-PD2_6] |
FGN_U01 [4/5] |
jest gotów do samodzielnego i skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych [0245-FGS2-PD2_7] |
FGN_K07 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
zaliczenie [0245-FGS1-PD2-Z] | zgodnie z sylabusem |
0245-FGS2-PD2_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
praktyka [0245-FGS2-PD2-C] | (brak informacji) |
30 | (brak informacji) |
30 |
zaliczenie [0245-FGS1-PD2-Z] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |