Dydaktyka matematyki III
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2022
Nazwa modułu: | Dydaktyka matematyki III |
---|---|
Kod modułu: | W4-MT-S1-22-DMat3 |
Kod programu: | W4-S1MT19.2022 |
Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Dydaktyka matematyki, jako nauka ogniskuje swoje zainteresowania na szeroko pojętym procesie uczenia się – nauczania matematyki, na jego uwarunkowaniach, przebiegu, regułach, którym podlega oraz na sposobach i możliwości jego kształtowania przez człowieka. Celem przedmiotu jest zintegrowanie dla potrzeb studenta wiedzy z różnych dyscyplin (jak dydaktyka ogólna, psychologia, pedagogika, a przede wszystkim - matematyka) tak, aby ułatwić mu zrozumienie tego procesu w stopniu umożliwiającym samodzielne jego kreowanie jako nauczyciela na drugim etapie edukacyjnym. Dydaktyka matematyki III obejmuje trzecią część niezbędnych do tego zagadnień i problemów. |
Wymagania wstępne: | Zaliczony moduł Dydaktyka matematyki II |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student zna i rozumie konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania, w tym metody aktywizujące i metodę projektów, proces uczenia się przez działanie, odkrywanie lub dociekanie naukowe oraz pracę badawczą ucznia, jak również zasady doboru metod nauczania typowych dla danego przedmiotu lub rodzaju zajęć, a także jest gotów do adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów [DMat3_1] |
KN_W02 [4/5] KN_W04 [4/5] KN_W06 [4/5] KN_W15 [4/5] KN_U02 [4/5] KN_U06 [4/5] KN_U08 [4/5] KN_K02 [4/5] |
student zna i rozumie organizację pracy w klasie szkolnej i grupach: potrzebę indywidualizacji nauczania, zagadnienie nauczania interdyscyplinarnego, formy pracy specyficzne dla matematyki: wycieczki, zajęcia terenowe i laboratoryjne, doświadczenia i konkursy oraz zagadnienia związane z pracą domową [DMat3_2] |
KN_W02 [4/5] KN_W04 [4/5] KN_W06 [4/5] KN_W14 [4/5] KN_W15 [4/5] KN_U02 [4/5] KN_U03 [4/5] KN_U07 [4/5] KN_U13 [4/5] KN_K03 [4/5] |
student zna i rozumie potrzebę kształtowania pojęć, postaw, umiejętności praktycznych, w tym rozwiązywania problemów, i wykorzystywania wiedzy; metody i techniki skutecznego uczenia się; metody strukturyzacji wiedzy oraz konieczność powtarzania i utrwalania wiedzy i umiejętności [DMat3_3] |
KN_W02 [4/5] KN_W03 [4/5] KN_W14 [4/5] KN_U06 [4/5] KN_U10 [4/5] KN_K02 [4/5] |
student zna i rozumie znaczenie rozwijania umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów: potrzebę kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów; jest również gotów do kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów [DMat3_4] |
KN_W03 [4/5] KN_W12 [4/5] KN_U02 [4/5] KN_U03 [4/5] KN_U11 [4/5] KN_K04 [4/5] |
student potrafi dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, aktywizujące uczniów i uwzględniające ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne, jest także gotów do promowania odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej [DMat3_5] |
KN_W02 [4/5] KN_W03 [4/5] KN_W04 [4/5] KN_W15 [4/5] KN_U02 [4/5] KN_U03 [4/5] KN_U06 [4/5] KN_U07 [4/5] KN_K06 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
aktywność na zajęciach [DMat3_w_1] | weryfikacja na podstawie pytań zadawanych przez prowadzącego oraz wykonywanych ćwiczeń, znajomości omawianych treści oraz umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z rzeczywistością pedagogiczną |
DMat3_1 DMat3_2 DMat3_3 DMat3_4 DMat3_5 |
sprawdzian pisemny [DMat3_w_2] | weryfikacja znajomości treści wykładu w oparciu o realizację wyznaczonych przez prowadzącego zadań oraz odpowiedzi na pytania o charakterze teoretycznym |
DMat3_1 DMat3_2 DMat3_3 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [DMat3_fs_1] | ćwiczenia mające na celu osiągnięcie efektów kształcenia modułu |
30 | samodzielne wykonywanie ćwiczeń ilustrujących treści modułu |
20 | aktywność na zajęciach [DMat3_w_1] sprawdzian pisemny [DMat3_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |