Produkcja gier video Kierunek studiów: Creative management in new media
Kod programu: W8-S2CM20.2022

Nazwa modułu: Produkcja gier video
Kod modułu: W8-ZN-S2-PGV
Kod programu: W8-S2CM20.2022
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
W ramach przedmiotu studenci poznają proces tworzenia gier video od konceptu, przez produkcje i publikację, aż do wsparcia i premiery. Zapoznają się z poszczególnymi etapami pre-produkcji, produkcji i publikacji gier, takimi, jak Vertical Slice, Alpha czy Beta. Otrzymają wiedzę o tym, co jest istotne w danych etapach i jakie są kluczowe zadania w poszczególnych etapach. Poznają typowe role pracowników studia tworzącego gry wideo. Studenci zaznajomią się z przykładowymi procesami, które pozwalają skuteczne tworzyć funkcjonalności (features) i zawartość (content) gier wideo. Poznają metody pomagające szacować czas pracy wymagany do stworzenia gry i tworzyć wysoko- i niskopoziomowe plany produkcyjne. Nauczą się w podstawowym zakresie obsługiwać popularne w gamedevie oprogramowanie Jira i Confluence oraz poznają podstawy systemów kontroli wersji. Studenci poznają elementy standardowej współpracy między twórcą gry, a wydawnictwem, oraz dowiedzą się jakie role pełnią producent w studiu developerskim i producent wydawniczy. Poznają jak przebiega proces wydawania gry na PC i konsolach.
Wymagania wstępne:
Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu procesów i etapów tworzenia gry wideo. Podstawowa znajomość metodyk zwinnych (Agile). Podstawowa znajomość gier video.
Literatura podstawowa:
R. Nowocień: Tworzenie gier komputerowych. Kompendium producenta. Wydawnictwo Helion, 2019
P. Polewiak: Tworzyć gry, Wydawnictwo Insignis, 2020. 
R. Nowocień: Zespoły wirtualne i rozproszone. Zdalne zarządzanie projektem informatycznym. Wydawnictwo Helion, 2021
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma wiedzę z zakresu planowania i realizacji produkcji gry wideo. [PGV_1]
K_W11 [5/5]
Student ma wiedzę z zakresu stosowanych metod i technik zarządzania projektem gry wideo. [PGV_2]
K_W09 [4/5]
Student potrafi zaplanować proces produkcji gry wideo, określić warunki jego zakończenia, zdefiniować strukturę organizacyjną, stworzyć plan wykorzystania zasobów, harmonogram produkcji, zidentyfikować ryzyko realizacji produkcji, zaplanować budżet gry wideo oraz ocenić całość procesu produkcji gry wideo. [PGV_3]
K_U09 [5/5] K_U13 [4/5]
Student identyfikuje procesy związane z produkcją gier wideo, dzięki którym można tworzyć funkcjonalności i zawartość gier wideo. [PGV_4]
K_U01 [4/5]
Student jest zdolny krytycznie oceniać przestawiany przedmiot pracy podczas produkcji gry wideo, dzięki znajomości ról pracowników studia tworzącego grę wideo posiada kompetencje związane z kreatywną pracą zespołu. [PGV_5]
K_K03 [4/5]
Student posiada kompetencje w obszarze zarządzania zespołem produkcji gier wideo. [PGV_6]
K_K09 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Sprawdzian [PGV_w_1]
Weryfikacja stopnia osiągania przez studentów założonych efektów uczenia będzie realizowanego przy zastosowaniu testu z zagadnień omawianych na zajęciach.
PGV_1 PGV_2
Ocena ciągła [PGV_w_2]
Aktywność na zajęciach (udział w dyskusji i rozwiązywaniu zadań/problemów), studium przypadku, praca projektowa.
PGV_3 PGV_4 PGV_5 PGV_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PGV_fs_1]
Wykład połączony z dyskusja i prezentacją konkretnego studium przypadku.
15
Analiza literatury przedmiotu i studiów przypadku, analiza treści wykładów, poszukiwanie przykładów w praktyce, samodzielna realizacja wskazanych partii materiału z uwzględnieniem literatury przedmiotu.
15 Sprawdzian [PGV_w_1]
ćwiczenia [PGV_fs_2]
Zajęcia dydaktyczne o charakterze praktycznym prowadzone metoda aktywizującą - praca w małych grupach.
15
Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć.
15 Ocena ciągła [PGV_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)