Pitching (publiczna prezentacja projektu filmu) Kierunek studiów: Creative management in new media
Kod programu: W8-S2CM20.2022

Nazwa modułu: Pitching (publiczna prezentacja projektu filmu)
Kod modułu: W8-ZN-S2-P
Kod programu: W8-S2CM20.2022
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem modułu jest zapoznanie studentów z wiedzą o pitchingu oraz kształcenie umiejętności i kompetencji związanych z prezentacją pomysłu filmowego, telewizyjnego, animacji czy teleturnieju. Studenci poznają istotne kryteria związane z potencjałem komercyjnym, dystrybucyjnym, festiwalowym i edukacyjnym filmu. Moduł ten obejmuje naukę metod publicznego opisu: pomysłu filmowego, historii filmowej i charakterystyki postaci. Wśród ważnych elementów przekazywanej wiedzy i kształtowanych umiejętności są sposoby kreowania zwiastuna filmowego, tworzenie ripomaticu i niezbędnej dokumentacji (m.in. one pager i mood board, logline i synopsis). Studenci zapoznają się podstawami researchu branżowego oraz dwoma głównymi formami pitchingu: standard pitching i elevator pitching. W szczególności studenci zdobędą umiejętności i kompetencje związane ze sposobami prezentacji pomysłu filmowego oraz sposobami prezentacji własnego doświadczenia zawodowego i odniesionymi sukcesami.
Wymagania wstępne:
Student ma wiedzę o etapach produkcji filmowej.
Literatura podstawowa:
K. Aksinowicz: Samorealizacja filmowa, Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2017. M. J. Zabłocki: Organizacja Produkcji Filmu Fabularnego w Polsce, Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2018.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada wiedzę z zakresu kryteriów branżowych i sposobów publicznej prezentacji pomysłu filmowego lub innej formy audiowizualnej. [P_1]
K_W09 [5/5]
Student zna zasady i metody prezentowania projektu dla publiczności. [P_2]
K_W10 [4/5]
Student posiada umiejętność realizacji publicznej prezentacji pomysłu filmowego lub innej formy audiowizualnej. [P_3]
K_U01 [5/5]
Student potrafi wykorzystywać podstawowe zasady wpływu społecznego dzięki zdobytym umiejętnościom prezentacji własnego doświadczenia zawodowego. [P_4]
K_U12 [4/5]
Student wykazuje kompetencje społeczne związane z występami publicznymi podczas sesji pitchingowej. [P_5]
K_K05 [4/5]
Student posiada kompetencje w nawiązywaniu relacji handlowych z odbiorcami sesji pitchingowej. [P_6]
K_K10 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Sprawdzian [P_w_1]
Egzamin ustny w formie przeprowadzonej sesji pitchingowej projektu filmowego.
P_1 P_2 P_3
Ocena ciągła [P_w_2]
Przygotowanie do zajęć, aktywność w dyskusji, wykazane umiejętności praktyczne przy sporządzaniu dokumentacji specjalistycznej. Praca praktyczna.
P_3 P_4 P_5 P_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [P_fs_1]
Wykład teoretyczny, wykład aktywizujący, prezentacja multimedialna, dyskusja.
15
Analiza literatury przedmiotu, analiza treści wykładu, poszukiwanie przykładów w praktyce, samodzielna realizacja wskazanych partii materiału z uwzględnieniem literatury przedmiotu.
30 Sprawdzian [P_w_1]
ćwiczenia [P_fs_2]
Studia przypadków, które mają skłonić studentów do samodzielnego analizowania pętli rozgrywek, a przede wszystkim zrozumienia logiki i mechaniki gry wideo. Ćwiczenia aktywizujące. Praca w grupach.
15
Samodzielne przygotowanie się do każdych zajęć, usystematyzowanie materiału przedstawionego na zajęciach, przygotowanie projektów - także grupowych. Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć.
30 Ocena ciągła [P_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)